Kim T Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Hei! Jeg er ganske ny innenfor dette området. Har disse programmene installert: Apache 2.0 MySQL 4.1.14 PHP 5.04 Virker som alt fungerer hver for seg. Apache serveren og PHP fungerer fint sammen. Problemet dukket opp når jeg installerte MySQL. Installeringen har gått greit og har fjernet kommentaren fremfor "extension=php_mysql.dll" i PHP.ini filen. Deretter har jeg satt: extension_dir = "C:\PHP\ext" Men det virker ikke som dette fungerer. Hva er det jeg har gjort galt? Eller ikke gjort i det hele tatt? For ordenskyld PHP mappen ligger der som beskrevet Endret 14. september 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
???????? Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Får du opp noen feilmelding i apache? Hvis ikke, sjekk phpinfo(); Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Får denne feilmeldingen når jeg forsøker å kjøre phpMyAdmin cannot load mysql extension; please check PHP configuration Documentation ellers så finner jeg ikke noe MySQL når jeg kjører phpinfo () Lenke til kommentar
???????? Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Da har du ikke lagt til MySQLriktig, se www.php.net/mysql for instruksjoner. I php5 er det ikke lengre automatisk støtte for MySQL. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Kan ikke si jeg ikke har gjort noe annent en det som står der. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Jeg fant ut av dette selv Løsning: Problemet var at han ikke fant extension av en eller annen grunn. Så her var det jeg trengte å gjøre. Kopiere "lipmysql.dll" ifra php mappen til windows mappen. Deretter gikk jeg inn i php.ini filen igjen å lette etter feil. Siden dette tydelighvis ikke var nok. Da fant jeg ut at problemet lå i filbanen til extension for MySQL. Derfor ble denne setningen den riktige: extension_dir = c:/php/ext/ Håper denne kan være til hjelp for andre som kommer over det samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå