svampen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hallo! Har et stort problem. Har adsl fra telenor. Fikk et Thomson Speedtouch 510i modem. Kjøpte meg en jensen router wbr6911. Kommer meg ikke på nett. Jeg gjør alt som står i instruksjonsboka til routern. Der står det også definert adsl fra telenor. "Telenorprogrammet" forteller at maskinen ikke får kontakt hverken med modemet eller routern. Hva er problemet? Har hørt at det kaskje kan være en routerfunksjon i modemet som lager kaos??! Håper å kunne få hjelp hos dere!! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da. Lenke til kommentar
svampen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da. Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"! Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da. Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"! Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl?? Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på? Lenke til kommentar
svampen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da. Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"! Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl?? Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på? Er på nett med en gang pc'en er på. Alt fungerer perfekt når routeren ikke er tilkoblet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da. Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"! Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl?? Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på? Er på nett med en gang pc'en er på. Alt fungerer perfekt når routeren ikke er tilkoblet Da ligger nok pppOe-innstillingene inne på modemet, hva skjer hvis du dropper pppOe på routeren og har kun dhcp aktivert da? Lenke til kommentar
svampen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da. Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"! Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl?? Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på? Er på nett med en gang pc'en er på. Alt fungerer perfekt når routeren ikke er tilkoblet Da ligger nok pppOe-innstillingene inne på modemet, hva skjer hvis du dropper pppOe på routeren og har kun dhcp aktivert da? Får beskjed om at jeg får kontakt med modemet, men kommer ikke ut på nett Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Okey... Gå inn på: http://10.0.0.138 Fjern all info som ligger der av brukernavn og passord, ALT!! Så setter du opp pppOe på routeren og prøver på nytt. EDIT: En anne hadde samme problemet, men det ble løst med: I manualen til routeren sto det at denne skulle finne DNS automatisk, mens det på hjemmesiden til Jensen Scandinavia står at DNS må settes opp manuelt. Endret 13. september 2005 av datating Lenke til kommentar
svampen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Okey... Gå inn på: http://10.0.0.138 Fjern all info som ligger der av brukernavn og passord, ALT!! Så setter du opp pppOe på routeren og prøver på nytt. EDIT: En anne hadde samme problemet, men det ble løst med: I manualen til routeren sto det at denne skulle finne DNS automatisk, mens det på hjemmesiden til Jensen Scandinavia står at DNS må settes opp manuelt. Det skal jeg prøve. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Bare hyggelig det. Funket det og hva av det hjalp? Lenke til kommentar
svampen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Bare hyggelig det. Funket det og hva av det hjalp? Skal sjekke det ut til helga. Problemet er hos en arbeidskamerat. Skal gi tilbakemelding Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Dersom du skal bridge modemet ditt (slå av routerfunksjon i modemet), kan du følge denne guiden: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Deretter setter du opp pppoe på den routeren han har kjøpt, [email protected] og passord fra telenor. Men.................. Det skal i teorien fungere å koble det opp uten å gjøre noen konfigurasjonsendringer, men da må du sørge for at router står instillt på Dynamic IP/DHCP Endret 14. september 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hos fattern har jeg satt opp en 510i + en Jensen router og der har jeg satt på bridge på Thomson og ringer opp PPPoE og har DHCP på Jensen. Er det noen grunn til at Jensen routeren er i bruk egentlig? Lenke til kommentar
svampen Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Hos fattern har jeg satt opp en 510i + en Jensen router og der har jeg satt på bridge på Thomson og ringer opp PPPoE og har DHCP på Jensen. Er det noen grunn til at Jensen routeren er i bruk egentlig? Trådløs nettverk Lenke til kommentar
svampen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Der var alt i orden. Satte bridge kobling på thomson modemet og PPPOE på Jensen routeren. Takk for hjelpen!! Svampen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå