Gå til innhold

Prosjekt Blue Lightning (Sist Oppdatert: 10.12.05)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei.

 

hørest kasnkje litt rart ut men hva med å lage en plexi ramme runt den plata du har i bunn, tenkte da på den orage plexi ringen du hadde også sette noen leds i den eller i plata på toppen.

 

Jeg vet fra før at sota plexi med forhånd valgte leds er pent så lenge du er moderat med dem.

Den ringen kan jo kappes til riktig høyde og du kan bruke feks, noen forkromma stolper som spencere eller noe. rammen rundt kan du jo lime fast åg således med stolpene, men bruk da blankt epoxy lim, det er sterkt og holdbart.

 

noe å tenke på ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Takker for komentarer :)

 

Det er et par grunner for at jeg ikke har lagt ut noen update på en stund:

Jeg har hatt andre ting og gjøre, så har det vært ganske kaldt til å jobbe ute i garasjen.

 

Men jeg skal selvsagt lage update igjen, men d blir ikke før ut på nyåret.

 

Når det gjelder den oransje Plexien, så kommer jeg ikke til å bruke den..

 

Ellers får dere alle ha en riktig god nyttårsfeiring! :thumbup:

 

- Pain193.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg vet at det kan være kjedelig å vente på update, men det er ikke noe bra å jobbe i garasjen når det ikke er varmere enn 1 - 2 grader. Men fortvil ikke, jeg skal bli ferdig om ikke altfor lenge :)

 

Det som gjenstår nå er å pusse sidedøra, og få lakke 2 - 3 strøk med den samme svarte lakken som resten av kabinettet er lakkert med. Deretter skal sidevinduet festes med 16 umbraco-skruer. Så skal den festes til kabinettet med hengsler.

Det samme gjelder den øverste døra. Pusse, lakke, feste "lexan-lynet" og feste døra med hengsler.

 

I fronten skal jeg få DVD-dekselet helt gjevnt med resten av fronten, så skal jeg har noen passende brytere til power, restart og DVD.

 

Inni kabinettet gjenstår det å lodde på molexplugger til XLR-koblingene, så skal jeg feste den sota plexien i bånn på kabinettet med en UV-blå vifte.

 

Når det gjelder LCDen kan jeg desverre ikke bruke den modifiserte DVD-brenneren som skulle kunne komme inn og ut fra kabinettet, p.g.a. at jeg får for liten plass.

Men jeg skal fortsatt bruke displayet, så det fester jeg på en av sidene.

 

Jeg har fått viftegrillene jeg bestillte på Microplex. De skal brukes forran alle viftene som er 80mm.

 

Det er vel resten som skal gjøres på dette prosjektet, men jeg har sikkert glemt noe.

 

 

- Pain193.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

leste igjennom updatene dine nå, og jeg må si at dette er noe av det bedre jeg har sett. og jeg leser vanligvis bare de virkelig bra workloggene ;)

 

spesielt bra er systemet ditt, 3 vifter, tre kabler på utsiden, atx delt i 3. det passer så utrolig bra sammen.

 

personlig skulle jeg likt å sett denne kassa med en annen farge enn blått, da det er så utrolig mange som bruker blå om dagen, inkludert meg :p, men du har virkelig fått det bra. stå på videre :thumbup:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hei Pain193

 

Nettopp sett gjennom alle updatesene du linker til i første post (genialt),

ser utrolig bra ut så langt, det må jeg si ;)

 

Derfor, som du sikkert kunne tenke deg, er jeg veldig ivrig etter å se noe mer arbeid

Har sett de andre prosjektene dine også, de er minst like bra.

 

Og den vanlige: Stå på! :w00t:

 

Petter

Lenke til kommentar

Oj, her var det mange nye kommentarer siden sist jeg sjekka :)

 

Takk for alle postene :) Gøy å se at tråden min fortsatt er aktiv selv om det er lenge siden jeg la ut update.

 

Spirre: Takk :) Jeg har faktisk ikke tenkt på det at jeg har 3 av hver ting du nevner. Det er bare det at det passet bra og fordele 3 vifter på den HDD-racken, og at det passet fint å dele ATX-kabelen i 3 deler.

 

Etter hva jeg hører så blir neste update når det ikke er bikjekaldt i garasjen ;)

Stemmer det ja, men jeg får se om jeg legger ut en update i dag, siden det er ganske fint vær ;)

 

 

- Pain193.

Endret av Pain193
Lenke til kommentar
Oj, her var det mange nye kommentarer siden sist jeg sjekka :)

 

Takk for alle postene :)  Gøy å se at tråden min fortsatt er aktiv selv om det er lenge siden jeg la ut update.

 

Spirre: Takk :)  Jeg har faktisk ikke tenkt på det at jeg har 3 av hver ting du nevner. Det er bare det at det passet bra og fordele 3 vifter på den HDD-racken, og at det passet fint å dele ATX-kabelen i 3 deler.

 

Etter hva jeg hører så blir neste update når det ikke er bikjekaldt i garasjen ;)

Stemmer det ja, men jeg får se om jeg legger ut en update i dag, siden det er ganske fint vær ;)

 

 

- Pain193.

5515925[/snapback]

 

:D Glede seg

 

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...