Gå til innhold

Fullmåne over låve - ett av mine første bilder

TBPhoto

Anbefalte innlegg

Dette bildet tok jeg rett etter at jeg kjøpte min Ixus 30, ifjor vinter. Satt og så gjennom gamle bilder, og syntes dette faktisk er ett ganske bra bilde?

Har croppa det noe, og kjørt det i Neatimage (kjørte Ixus'en på full auto, så ISO'n var nok oppe på iallefall 200, evt. 400). Fargene er som de kom ut fra kameraet.

Hva er tankene om dette bildet, til å være ett av de første jeg tok når jeg begynte med fotografering?

post-209-1126640775_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
flotte farger, men kunne croppa bort mye mer av bakken/snøen nederst i bildet, det stjeler litt for mye oppmerksomhet.

stå på! :)

Jeg er ikke enig i at man skal fjerne så mye mer av snøen. Den snødekte bakken gir dybde i bildet. Mulig man kunne fjernet litt, men tar man for mye blir bildet bare flatt.

Lenke til kommentar

Fint bilde ja! Utrolig spennende. Kunne nesten beskrive det perfekte Norge. Sitte inne forran peisen sammen med familie med sånn utrolig himmel ute. Veldig bra :)

Men "vekten" bli veldig mye på venstre side. Er liksom tomt på høyre. Føles ut som at bildet velter til venstre. Prøv neste gang å balangsere bildet litt mer ved å ikke ha alt trykke i et hjørne ;)

Endret av Andyax
Lenke til kommentar
flotte farger, men kunne croppa bort mye mer av bakken/snøen nederst i bildet, det stjeler litt for mye oppmerksomhet.

stå på! :)

Enig der. Men ble dette for mye?

Hadde trodd det skulle bli for mye å nesten ikke ha snø igjen, men ser nå at det fungerer bra. Det bor tydeligvis flere gode komposisjoner i et motiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...