Schnickaschnicka Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hei. Har hatt et z5500 sett i ca en uke, og plutselig nå i kveld så skjedde noe, og nå virker bare venstre front høyttaler, men prøvde å koble inn alle de andre høyttalerne inn i subwooferen der det står left front, og alle sattelitthøytalerne virker, så jeg tror det er forsterkeren i subwooferen som er ødelagt. Vet noen hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Lever eller send inn høytalerene dine igjen om du akkurat har kjøpt dem av en butikk/nettbutikk. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Noe litt mer spesifikk forklaring er du snill? Skjedde det når du spilte musikk, var det høy/lav lyd? Får du skurring i det hele tatt eller noe som helst susing? Har du ohmet elementene eller testet dem mot en annen forsterker? Kom me litt flere detaljer om situasjonen så får du nok mere hjelp, har du garanti er det vel like greit å sende inn som han ovenfor her nevner Endret 13. september 2005 av sinnadyr Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har et Creative-sett der bare center og back virker, så om du finner noen med en right front så kan vi jo kombinere På mitt sett viste det seg at Creative hadde laget en skikkelig pinglete preamp, slik at for mye effekt fra lydkortet sprengte front-inngangene. Dyrt å fikse. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 (endret) jeg har en innebygget forsterker på høyttalersettet. Og her er det bare left front som funker. Jeg har kjøpt de hos digitalimpuls og skal ned dit i morgen, så får jeg se. Jeg hadde hatt pc'en på i ca 1 time, og lasta ned en film, og da jeg skulle høre på musikk virka plutselig bare en høyttaler, men hvis jeg kobla i de andre høyttalerne i den inngangen der left front skulle være så virket den høyttalerne, men ingen av de andre. Og kan ikke koble det til en annen forsterker for da får jeg ikke subwoofer ettersom den er integrert bak på subwooferen. Endret 13. september 2005 av mbarone Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 sjekk at sikringen på subben ikke har gått da Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Er ikke bare instillinger på pc'n? Kan jo være at et eller annet program eller codec har gjort no med oppsettet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Første du gjør er å forsikre deg om at det faktisk blir sendt ut signaler fra PC'en på de kanalanene det er snakk om. Det kan du jo undersøke enkelt ved å koble till en eller annen høyttaler til de forskjellige lydportene og høre om du får lyd fra alle sammen. Det høres merkelig ut dersom noen av kanalene bare skulle forsvinne av seg selv på denne måten av hardware-feil. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå