gArd- Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har brukt mitt TTBW nå siden påske og har vært rimelig fornøyd.. enkelt å montere og ikke vært noe tull anna enn at jeg måtte få ny pumpe... Har imidlertid bytta ut min northwood cpu mot en prescott cpu og dermed ble behovet for litt bedre kjøling satt. Denne prescott cpu'en ligger cirka 25 grader høyere enn min gamle northwood. Tydelig at dette billigsettet ikke helt takler varmen. Har min 3ghz@ 3.6ghz nå (240 FSB) har satt vcore på 1,45V .. idle temp er nå på 50-55 grader, mens når jeg f.eks. gamer blir den rundt 70.. det er litt nærme throttle grensa som vel ligger på 74 grader om jeg ikke tar feil? prøvde med vcore 1.6, men da blir den 10 grader varmere og håpløs med denne kjølinga... Derfor trenger jeg tips og råd til beste vannkjølingssett som er å skaffe til s478!! Kriterier: - Ikke støye noe mer enn TTBW.. tror vifta går på 17dB.. - Koste under 3000,- - Være enkelt å bytte cpu blokk dersom jeg har behov (med tanke på niple/slange størrelse) - Har en TT VGA vannblokk (http://www.thermaltake.com/watercooling/cl-w0038/cl-w0038.htm) Fint om settet er kompitabelt med denne, men det finnes vel kanskje noen andre blokker som er mye bedre) Hardware: Asus P4C800 Deluxe (i875P chipset) Intel P4 3.0Ghz prescott 1MB cache Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM Sapphire X800PRO 256MB softmodda til 16 pipelines Thermaltake 480W silent purepower Lenke til kommentar
Obix Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 I fare for at noen tror jeg jobber for Micropl.. så kan jeg anbefale dette settet. Skall ikke si at det er det beste settet som finnes i den prisklassen men du får kvalitetskomponenter av høy klasse til en grei pris. At det følger med spenningsregulator til viften er heller ikke noe minus. Ønsker du et heftigere system og har plass til det så kan du gå for storebroren med dobbel radiator. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT04 og http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW50 Vil jeg anbefale Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Mist settet er ok, siden du har litt erfaring kan det være en ide å sette sammen et sett selv. Skrue/Snekkern kan sikkert gi deg noen gode råd på hvilken vannblokk du bør satste på. Utifra hva du velger der så setter du sammen resten av komponentene selv. Eneste jeg vil si du må ha er dobbel/trippel radiator for max kjøling og minimal støy. (edit, skrivefeil) Endret 14. september 2005 av hemsedal Lenke til kommentar
gArd- Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Mist settet er ok, siden du har litt erfaring kan det være en ide å sette sammen et sett selv. Skrue/Snekkern kan sikkert gi deg noen gode råd på hvilken vannblokk du bør satste på. Utifra hva du velger der så setter du sammen resten av komponentene selv. Eneste jeg vil si du må ha er dobbel/trippel radiator for max kjøling og minimal støy. Mulig jeg er dum nå, men hvem sikter du til når du skriver Skrue/snekkern ?? Det blir nok evt. settet med dobbel radiator ja.. Noen som har erfaring med å feste radiatorer inni kabinett og lignende? Den jeg har var enkel å montere bak på kabinettet med to skruer som den "henger" i... Men om jeg skaffer dobbel blir det jo ikke plass bak.. Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har dette settet og er strålende fornøyd. Jeg anbefaler dette. Kameraten min (k-mouse) har det også, like fornøyd. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Mulig jeg er dum nå, men hvem sikter du til når du skriver Skrue ?? Det blir nok evt. settet med dobbel radiator ja.. Tittitt, her er jeg i alle fall! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Mitt forslag: Swiftech CPU-vannblokk (STORM G4) AC radiator, "airplex EVO 240" Eheim 1048 pumpe Vanntank Kuriyama, slange 3/8" holder med 1 meter. Hvis du plasserer radiatoren på utsiden av kabinettet trenger du ikke vifter i det hele tatt, (har dette selv) og du kan allikavel overklokke en god del. Vifter kan jo også monteres senere ved behov. Det fine med vannblokken (bortsett fra at den er j..... god) er at du kan ta den med videre i en fremtidig oppgradering til f.eks. socket 939 eller 775. Pris ca. 2100,- Slangeklemmer/strips og frakt kommer i tillegg. (Jeg har heller ingen tilknyttning til Microplex, hvis noen skulle tro det. Bare masse god erfaring) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå