Skibbe10 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Eg har søkt, og lest alt for mange sider av BigWater-tråden. men har ikkje funnet eit eksempel på ny pumpe til settet.. har tenkt til og lage meg nytt kabinett og tilpasse det slik eg vil. eg vil fortsette med å bruke radiator og vannblokkene(cpu og gpu). Har og tenkt å mekke meg ein tank. så derfor spør eg etter ei pumpe(uten tank) som passer til blokkene og radiator. Også lurte eg på ka "navne" til nipplene er? (dimensjon) Visst du har andre ideèr om korleis eg kan få brukt blokkene og radiator. Tar eg imot Lenke til kommentar
Obix Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Denne pumpen og disse niplene skulle gjøre susen. Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 ja de nipplene har samme diameter som slangene til bigwater sant? og de nipplene er brukbare? har høyrt at dei ikkje heilt holder mål? Lenke til kommentar
Obix Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Det er slangen som avgjør om det blir bra eller ikke. Mener at BW bruker 8mm utvendig diameter og så lenge slangen er av PVC så tror jeg det skulle gå bra. Kan dog ikke garantere at det vil holde tett. Det er sikkert en eller annen forumbruker som har prøvd den løsningen og kan gi et stalltips på dette. Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 ok. har aldri vert borti de nipplane før eg så.. noken som veit om det sitter? alså ikkje lekke? Lenke til kommentar
uCtaudio Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei! Er det noen som har no' oppdatert info om dette temaet. Pumpa mi streika i dag, og gidder ikke sende den inn for å få ei lik tilbake.... Så er de greiene fra microplax det som er gjengs oppfattning av hva som er den beste (og billigste) erstatningen? Tenkte å bestille idag, så om noen har en detaljert handleliste til meg så hadde det vært glimrende uCtaudio Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Niplene i seg selv er helt ok, men det er som Obix sier; det er slangen som er avgjørende. Med det menes at slangen som skal brukes i slike nipler må være relativt fast i konsistensen. Slangen som følger med BW-settet har langt på vei de nødvendige egenskapene, så jeg vil tro at det skal gå bra. En ting som er svært viktig å passe på, er at slangen er dyttet godt nok inn i nippelen! Men følg uansett nøye med når du starter opp for første gang, og sørg for å holde evnt vannsprut unna de edlere deler i PC´n! Lenke til kommentar
uCtaudio Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Så det du sier er at jeg kan kjøpe den pumpa og 2x av de nipplene. og ca2m meter slange, så skal dette være oppe å gå igjen? (tror ikke jeg trenger slang (enda), har ikke hatt noen problemer med lekkasje overhode. Itilfelle noen tanker om hva slags slang? link?) uCtaudio Endret 13. oktober 2005 av uCtaudio Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ja, det bør kunne fungere. Bare pass på at den gjengede delen på niplene har den riktige dimensjonen, slik at de passer i pumpa. Tror det skal være 1/4" NPT-gjenger, men sjekk dette for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå