Gå til innhold

Velger en disse løsningene. Kommentarer og råd?

Anbefalte innlegg

Mine to oppsatte valg:

Intel-løsning:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=18955

AMD-løsning:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=18855

Jeg bruker PC til bilder og musikk, nedlastning og nett. Absolutt ingen spill. Har allerede to skjermer, og derfor vil jeg kjøre HK med 2xDVI. Har også kabinett Lian Li 6070 og MIST PSU.

Vil kjøre minst mulig støy, og derfor er det i begge løsninger vifteløse HK og skjermkort. Har ikke lyst til å kjøre overkill på skjermkort heller. Stabilitet viktig.

RAM er jeg svært usikker på. Har egentlig bare satt opp noe vilkårlig, men jeg vil ha 2x1024. Tar gjerne imot råd om alle elementene i pakkene, om de passer sammen.

Om det blir AMD eller Intel har jeg foreløpig ikke peiling på. Like i prisen er de også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, dropper linker. Her er oppsettet:

Intel:

HK: ABIT AW8-MAX

CPU: Intel Pentium D 830

RAM: Corsair Value Select DDR2-533 2048 MB (2x1024)

HD: 2 x Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Skjermkort: XFX GeForce 6600 256 MB Passive Cooling

DVD: BenQ DW1640

Mus: Logitech MX510

Tastatur: Logitech Ultra X Flat

AMD:

HK: ASUS A8N-SLI Premium

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+

RAM: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

HD: 2 x Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Skjermkort: XFX GeForce 6600 256 MB Passive Cooling

DVD: BenQ DW1640

Mus: Logitech MX510

Tastatur: Logitech Ultra X Flat

Jeg bruker PC til bilder og musikk, nedlastning og nett. Absolutt ingen spill. Har allerede to skjermer, og derfor vil jeg kjøre HK med 2xDVI. Har også kabinett Lian Li 6070 og MIST PSU.

Vil kjøre minst mulig støy, og derfor er det i begge løsninger vifteløse HK og skjermkort. Har ikke lyst til å kjøre overkill på skjermkort heller. Stabilitet viktig.

RAM er jeg svært usikker på. Har egentlig bare satt opp noe vilkårlig, men jeg vil ha 2x1024. Tar gjerne imot råd om alle elementene i pakkene, om de passer sammen.

Om det blir AMD eller Intel har jeg foreløpig ikke peiling på. Like i prisen er de også: AMD 10.800 kroner, Intel 10.400 kroner. Er dette OK for de pengene.

Endret av perkh
Lenke til kommentar

Mht AMD X2 vs Pentium D så går det an å lese litt om folks erfaringer med X2, problemer med cool'n'quiet er en gjenganger. Jeg tillater meg å være skeptisk til X2 intill AMD løser det problemet. Enkelte har spekulert i om det er noe feil med prosessorene, men siden de ser ut til å virke bra uten C'n'Q er det muligens bare der feilen ligger.

Har hatt Pentium D830 i 2 måneder og ville ikke nølt med å velge den over X2 hvis jeg sku kjøpe nå. Enda ikke hatt uplanlagt nedetid/restart, ytelse er like bra om den nylig er reboota eller om den har kjørt i 2 uker.

D830 krever mer kjøling enn X2, CPU-vifta vil støye litt når den belastes hardt, men syns medfølgende kjøler/vifte er uhørlig ved "normal" bruk. Vet ikke hvor mye vifta på X2 støyer hvis C'n'Q ikke kan brukes da men..?

om de passer sammen; Intel-oppsettet der er det ingenting å si på, bra hovedkort og RAM'en er bra nok til prisen. Bra oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...