Gå til innhold

Teste om brenneren virker?

morra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du mener platene ikke er lesbare etterpå de er brent?

Prøv med verbatim eller taiyo yuden plater - virker disse = skyld på platene du brukte. Virker det ikke med disse heller = skyld på brenneren.

Ja.

Takker for tips :)

Edit: Platene er Traxdata

Endret av morra
Lenke til kommentar

Poster brenneloggen ved brenning til Verbatim-plate.

Edit: Det virker å spille av videoene på PC-en, men DVD-spilleren (merke: Amoisonic) koblet til TV-en finner ikke platen. Den har ikke støtte for DivX, men jeg vet ikke om det kan ha noe å si, da jeg bruker VSO DivxToDVD som konverteringsprogram.

Log.txt

Endret av morra
Lenke til kommentar

Finner mye "skummelt" i den loggen som KAN påvirke resultatene:

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 0  DMA: Off

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 1  DMA: Off

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 2  DMA: Off

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 3  DMA: Off

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 4  DMA: Off

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 5  DMA: Off

CdRomPeripheral      : CopystarFANTOM DVDROM  1.0g  Copystar Port 0 ID 6  DMA: Off

CdRomPeripheral      : AXV    CD/DVD-ROM      2.2a  a347scsi Port 3 ID 0  DMA: Off

CD/DVD emulatorer kan ofte påvirke brenningen, prøv å fjerne disse.

CdRomPeripheral      : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B        atapi Port 2 ID 0  DMA: Off

Ikke akkurat relatert til problemet ditt, men DMA er av på DVD-ROM'en din - noe som vil gjøre den treg.

File 'Drivers\ADPU160M.SYS': Ver=v3.60a (Lab01_N(johnstra).010529-2218), size=101888 bytes, created 18.08.2001 07:07:32

File 'Drivers\ASPI32.SYS': Ver=4.71 (0001), size=17005 bytes, created 14.08.2002 15:03:36

File 'Drivers\PXHELP20.SYS': Ver=2.03.16a, size=20576 bytes, created 15.12.2004 12:50:45 (Prassi/Veritas driver for win 2K)

File 'Drivers\atapi.sys': Ver=?.?.?.?, size=95360 bytes, created 04.08.2004 07:59:42 (Adapter driver for rec)

ADPU160M.sys kjenner jeg ikke.

ASPI32.SYS - er versjon 4.71. Har sett flere som har hatt problemer med denne versjonen, mange har da gått tilbake til 4.60 som virker bedre (søk på google etter forceASPI hvis du ønsker å gå tilbake til ASPI 4.60).

Lenke til kommentar

Jeg glemte selvfølgelig å ta vare på loggen nå, men nå kom jeg iallefall så langt at det sto "Verification completed successfully".

Men jeg kan enda ikke se på video på DVD-spilleren.

Jeg fjernet alle virtuelle CD/DVD-stasjoner.

Jeg gikk tilbake på ASPI-versjonen, som nå er 4.60

BTW: Hvordan endrer jeg DMA'en?

Lenke til kommentar

Endre DMA --> Gå på enhetsbeahndling --> IDE/ATAPI kontrollere --> Finn kanalen der DVD-ROM'en er tilkoblet --> Gå på egenskaper og sjekk at den står til "DMA hvis tilgjengelig".

Er du sikker på at din spiller støtter DVD+R? Gjør den det er det nok noe feil du gjør når du brenner ut filene med nero. Jeg er ingen ekspert på det området - svært sjelden jeg brenner DVD-Video.

Lenke til kommentar
Jeg glemte selvfølgelig å ta vare på loggen nå, men nå kom jeg iallefall så langt at det sto "Verification completed successfully".

Men kan du se DVD på dvd spilleren på PC`en ?

Lenke til kommentar

Men kan du se DVD på dvd spilleren på PC`en ?

Ja, virker fint det.

Tuklet med innstillinger? Virus?
Kan ikke huske å ha tuklet med noen innstillinger, jeg pleier å være forsiktig når jeg er på tynn is. Jeg tror heller ikke det er virus; jeg har Avast, Kaspersky, Spybot, Ad-Aware, Spyware Doctor og Microsoft AntiSpyware installert :whistle: .
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...