Anterialis Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Går liksom ikke å låse bakhjula med brekket på våt asfalt. Hovedbremsene er greie. Hvordan kan jeg fikse dette? Og foresten, når man drar i brekket, er det da de vanlige bak-bremsene man bruker? Det er liksom ikke noen spesielle brekk-bremser man bruker? hehe På forhånd takk Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 du kan antaglig vis stramme vaieren på handbrekket helt nede på handbrekk stanga men du må fjerne alt av deksler for å komme til, det funka vertfall på en volvo 240 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 men jeg har godt tak på brekket liksom, jeg har god motstand og drar hart i det, men funker bare dårlig... tar der det skal.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har du skiverbremser bak på bilen er det vanlig med ganske svakt brekk. Det er også de samme bremsene som brukes i begge tilfellene. Når man drar i håndbrekket strammes bremsen manuelt/mekanisk i motsetning til å trampe pedalen som bruker bremsevæske og bremseservo. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 det er en bmw e36 92'. Men på nyere biler funker det jo flotters? Hva kommer det av? Hva kan jeg gjøre for å forbedre dette? Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 klarer brekket alene å holde bilen i ro i en bratt bakke? Du sier også at du ikke klarer å låse bakhjulene med håndbrekket på våt asfalt. Bilen din har bakhjulstrekk og jeg regner med du tramper inn clutchen når du napper i brekket? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Ja seff jeg trykker inn clutchen egentlig så stod bilen i fri og jeg slapp fotbremsen (var nedoverbakke) og den stanset ikke med det første kan du si! men kjenner at jeg har godt tak på brekket liksom (trengs ikke strammes) men bremsene er bare dårlige! hva kan det skyldes? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 For det første, det er begrenset hvor mye du klarer å få bremsa opp med håndbrekket. Du gjør det manuelt, helt uten en bremsekraftsforsterker, og du har en lang vaier som strekker seg noe. Dessuten har du maksimalt 40% av bremsevirkningen bak på hjula, og det er ved bruk av bremsepedal! Håndbrekket skal ene og alene brukes til å forhindre bilen i å trille ved parkering. Den er ikke designet på de som vil leke rundt på norske veier............... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 nei men jeg har jo ikke null peiling på bil, jeg har kjørt mange biler (de er nyere da det skal sies) hvor brekket er vesentlig bedre. På de fleste bilene er det ikke noe stort problem og få bakhjulene til å låse seg på tørr asfalt i fart. Dette er umulig på dette brekket jeg snakker om nå. Jeg vet godt hva et brekk skal brukes til, men jeg bare lurer på hvorfor det er slik at noen brekk er mye bedre enn andre, og om dette dårlige brekket er normalt eller for dårlig, og hva som evt. kan gjøres for å fikse det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Kan jo være dårlige bremseband, evnt klosser/skiver alt etter hva som sitter bak på bilen. Bremsevaieren kan være dårlig, dvs flisete etter langvarig bruk. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Disse bilene har håndbrekk som kun er ment som parkeringsbrems... Dvs. har så godt som null virkning i fart. Mange biler, spesielt de med tromler bak har sinnskt godt brekk. Da er det lett å få låsing, selv på tørra. Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Enkelte biler med skivebremser bak har i tillegg noen små tromler. Tromlene aktiveres da bare av hånbrekket, og skivene bare av pedalen. Endret 15. september 2005 av Eivinde Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Nå må du ikke tro at du kan imitere de proffe Rally gutta her, ved å gi gass for så deretetr å bruke håndbrekket til å få frem noen nice moves med bilen i fart. OBS: Bare hvis det er det du driver med da/tenkte på. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Nope driver ikke med det, har bakhjulstrekk Har rimelig god peiling etter å ha kjørt bmw M3 2005' i et år allerede. (I usa vel og merke) Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Disse bilene har håndbrekk som kun er ment som parkeringsbrems... Dvs. har så godt som null virkning i fart. Mange biler, spesielt de med tromler bak har sinnskt godt brekk. Da er det lett å få låsing, selv på tørra. Nettopp der problemet ligger; bilen klarer _ikke_ å hindre bilen i å rulle når bakkene blir litt bratte. Skal ikke mye til. Vet jeg kan bruke en kombinasjon av brekk + gir, men alikevel. Lurer også bare på hvorfor det er slik, og hva det kommer av. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Nå ble det mange poster etterhverandre her, men kom på en ting som kanskje kan være feil?? Om vaieren fra brekket har flisa seg opp (ikke en ren vaier, men at den går opp / spinner seg opp (skjønner dere?), slik at når du drar så overføres noe av kraften til å strekke ut vaieren i stedet for å låse bakhjula... Andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå