Gå til innhold

Kan denne dataen bli bedre?Eller bør den byttes ut

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg kjenner en som har en gammel data stående, og han lurte på om denne fremdeles var "brukenes" til internett og slike ting, og hva han kunne gjøre for å gjøre denne bedre, raskere osv. Jeg selv ville ha bygd en ny maskin, men jeg spør for å være på den sikre siden.

Hovedkortet er SE440bx2(intel)

Cpu: Pentium 3 450 MHz

Ram: 128 Mb

HDD: 10 gb

Kan denne maskinen bygges bedre? Ved feks å bytte ut noen komponenter. Eller er det å råde å bygge en helt ny maskin?

Hilsen Annki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne og hd er det eneste som er verd å bytte/utvide på maskinen. Et CPU bytte som Jarmo anbefalte er mer bry enn nytte. Fare for ekstra mye klabb og glabb, og maskinen vil uansett ikke bli noe å jobbe i taket for. Så kun oppgrader det aller nødvendigste, slik at den er overlevbar en stund til.

Lenke til kommentar
Minne og hd er det eneste som er verd å bytte/utvide på maskinen. Et CPU bytte som Jarmo anbefalte er mer bry enn nytte. Fare for ekstra mye klabb og glabb, og maskinen vil uansett ikke bli noe å jobbe i taket for. Så kun oppgrader det aller nødvendigste, slik at den er overlevbar en stund til.

Har alle de CPUène, Slot1 opp til 800MHz i huset så jeg vet hva jeg prater om. ;)

Fra P3 450 og opp til 800MHz er en stor forskjell...

Tipper at BIOS må flashes men det er fort gjort

Hvis man får en på 800MHz for noen få kroner så er den verd for pengene.

384MB minne eller mer så går Win XP at det suser.

Seff. vil litt raskere disk hjelpe til så det så.

Hey ! Hva får man for ca. 600,- (kanskje gratis?)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...