Gå til innhold

BenQ 1620 firmware oppdatering = blåskjerm ?

bobafett

Anbefalte innlegg

Oppdaterte min BenQ 1620 med firmware B7W9. Etter dette har det bare vært kødd med pc'en. Det begynte med tull med C'n'Q. Har en tråd om det her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=469144&hl=

Nå opplever jeg også blåskjem. 2 ganger siste 20 minuttene. Ved zipping av store filer får jeg temp på 75 grader. Sikkert ikke farlig det, men jeg har aldri sett så høy temp her før.

Har ikke gjort andre forandringer med pc'en enn å oppdatere firmware.

Kan oppdateringen være årsaken?

Alle tips mottas med stor takknemlighet......unntatt tips om formatering og reinstallasjon av OS.

Endret av bobafett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri sett at det kan forårsake blåskjerm, det eneste må være hvis du har dårlige ide drivere installert. For eksempel nvidia nforce sine (hvis du har nforce brikkesett i maskinen din da...), men andre kan også skape slike problemer. Prøv å bruke M$ sine IDE drivere som er inkludert i operativsystemet.

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet kilden til blåskjerm. Nappet ut den ene RAM-brikken. Har ikke hatt problemer etter dette.

Da gjenstår det å finne ut hvorfor C'n'Q plutselig må aktiveres med "Max battery" i stedet for "Minimal Power Management". Og hvorfor temp og viftehastighet ikke oppfører seg som før.

Har nforce brikkesett.

Hvordan bytter jeg til MS sine IDE drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...