Gå til innhold

skjermkort med utgang for to skjermer?

trondemann

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har planer om å kjøre 2 LCD-skjermer på min PC. Jeg driver ikke noe særlig med spill, så ytelsesmessig trenger det ikke være det råeste. Har noen tips? Finnes det egne kort for dette eller kan jeg rett og slett kjøpe to kort som kobles til hver sin skjerm?

på forhånd takk for svar.

mvh

Trond Hindenes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste nye skjermkort har støtte for dette. (altså at du bare trenger 1 kort) Du får bare sørge for å lese på kortene, og se etter 2x DVI. Dette er veldig vanlig nå, så det skal ikke være vanskelig å finne. Alt ettersom hvor gammel maskinen din er må du finne ut av om du skal bruke AGP eller PCI-E-basert kort.

Endret av Lorang-Dahl
Lenke til kommentar

Da jeg drev med utvikling innen data, brukte vi doble skjermer. Husker de alltid valgte Matrox på nye maskiner. Disse kjørte ganske stabilt og bra, men det er noen år siden nå.

Kan ikke si for sikkert om disse er bedre enn andre, men husker at jeg aldri hadde noen problemer med dem.

Hadde kanskje gått for et GeForce/ATI kort idag med tanke på at du kanskje vil spille litt også.

Lykke til...

Lenke til kommentar
Da jeg drev med utvikling innen data, brukte vi doble skjermer. Husker de alltid valgte Matrox på nye maskiner. Disse kjørte ganske stabilt og bra, men det er noen år siden nå.

Kan ikke si for sikkert om disse er bedre enn andre, men husker at jeg aldri hadde noen problemer med dem.

Hadde kanskje gått for et GeForce/ATI kort idag med tanke på at du kanskje vil spille litt også.

Lykke til...

Stemmer at Matrox var kongen på multiskjerm-løsninger før i tiden. Har ikke fulgt nøye med selv men hørt at Nvida har vel så stor respekt i så måte nå for tiden. Det er særlig XP med sin "støtte" til flerskjermsløsninger som krver mer av drivere. Å bre desktopp over 2 skjermer er ikke det samme lenger. I standard modus vil et maksimert program kun maksimeres over den ene skjermen, selv om det i oppsettet er valgt at skjerm to utvider desktop. De fleste drivere overkommer dette nå men det er variasjoner i stabilitet, brukervennlighet med mer.

Skal man bare ha et normalt toskjermsoppsett betyr antagelig produsent lite i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...