Gå til innhold

Må ha nytt kamera

Anbefalte innlegg

Jaja, så ble mitt CoolPix 2500 digitalkamera ødelagt. Det er brudd mellom linsen og displayet så alt blir bare svart. Har hørt at det koster så mye å fikse et digitalkamera at det er like greit å kjøpe et nytt. Kvitteringer er jo borte vekk også da...

Jeg brukte lang tid på å finne et kamera som passet til meg da valget falt på CoolPix, men nå har jeg det travelt. Det er så mye nytt nå at jeg klarer ikke å sette meg inn i alt sammen. Kona er gravid og vi tar stadig bilder av magen som blir større og større! Håper derfor å få noen råd slik at jeg kan vurdere tre - fire kameraer før jeg kjøper.

Det jeg ønsker er:

Pris: 3.000

Optisk zoom: minst 3x

Megapixler: 4 eller mer

Rask lukketid

Gode kveldsbilder med eller uten blits

God minnekapasitet

Batterier som holder en stund

Fint med et smalt og lite kamera som går rett i lomma!

Ser at det er mange slike tråder. Skal sjekke dem, men håper at noen alikevel kommer med et tips til meg.

Takk!

EDIT: har sett meg ut Sony DSC-P150

Hva med denne?

Endret av tranceman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så veldig mange erfaringer med mange kamraer, men etter det jeg har lest her, så virker Fujifilm finepix F10 som et vedig godt valg for din del. Jeg har selv dette bildet, og ingen kompakt kamraer levere bilder med like lite støy som dette! har blant annet vunnet EISA pris for beste kompakte digitalkamera.

-Veldig godt batter

-Relativt lite

-Veldig god bildekvalitet

-6.1 mp

-3x optisk zoom

-ISO 1600

Sjekk ut dette!

Lykke til med fødselen

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Fujifilm, hva? Hadde ikke sett på den, men den hørtes jo bra ut.

Har ellers vurdert:

Olympus MJU 800

Sony DSC-P200

Sony DSC-W15

Canon luxs 700

Så var det denne F-10 som dere pekte på.

Er så satans i tvil om hva jeg skal gå for. Tenkte å bestille i dag :roll:

Lenke til kommentar

Les litt tester rundt om, www.digit.no har blant annet en god test, også her på akam. (F 10) Jeg vurderte lenge hva jeg skulle kjøpe, og mange av kamraene du hadde linet opp var aktuelle, men etter lang tenking endte jeg opp med F10, og etter å ha prøvd det sel, og lest mange tester, bliir jeg mer og mer overbevist om at jeg gjorde et bravalg.

Men gå til en fotobutikk, prøvvv ut de kamraene du har sett deg ut. spesifikasjoner er en ting, men hvordan de føles ut i hånden din er noe annet!

Det er viktig at en er tilfreds med menyer og grep osv.

Lykkke til med valget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...