Gå til innhold

Hvordan starte telnet i freebsd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

absolutt alle *NIX og linux distroene jeg har vert borti (begynner å bli en del) så legges inn en telnet server automatisk under installasjonen med mindre du har av en eller annen merkelig grunn klart å fjernet/koblet ut serveren eller blokert den med en brannmur så er det bare å kjøre telnet *.*.*.*/hostname og logge seg inn på boksen.

hentet fra en *nix distro jeg har prøvt i min tid..

'NB! Dont login as ROOT, its stupid. use SU instead' :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Prelude skrev (2002-08-13 16:33):

absolutt alle *NIX og linux distroene jeg har vert borti (begynner å bli en del) så legges inn en telnet server automatisk under installasjonen med mindre du har av en eller annen merkelig grunn klart å fjernet/koblet ut serveren >

Telnetd skal ikke gå på en server (eller noe annet), hvis den ikke er nødvendig. Det er en stor sikkerhetsrisiko. På FreeBSD kan du starte den ved å ta bort # tegnet foran denne linjen i /etc/inetd.conf: #telnet stream tcp nowait root /usr/libexec/telnetd telnetd

For at dette skal gå må selvfølgelig inetd være "enablet" i /etc/rc.conf

Jeg råde deg til å bruke ssh fremfor telnet. Det er like enkelt, og mye sikrere. Det står i Håndboken på freebsd.org hvordan man setter det opp. En enkel klient for ssh for windos finner du her: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...