Nerdiboy Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hvordan starte telnet i freebsd? MVH Nerden Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 kommandoen telnet :smile: telnet <host> (uten <>) burde vel funke?! Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Hvordan starte telnet server? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 absolutt alle *NIX og linux distroene jeg har vert borti (begynner å bli en del) så legges inn en telnet server automatisk under installasjonen med mindre du har av en eller annen merkelig grunn klart å fjernet/koblet ut serveren eller blokert den med en brannmur så er det bare å kjøre telnet *.*.*.*/hostname og logge seg inn på boksen. hentet fra en *nix distro jeg har prøvt i min tid.. 'NB! Dont login as ROOT, its stupid. use SU instead' :smile: Lenke til kommentar
Gopp Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Prelude skrev (2002-08-13 16:33):absolutt alle *NIX og linux distroene jeg har vert borti (begynner å bli en del) så legges inn en telnet server automatisk under installasjonen med mindre du har av en eller annen merkelig grunn klart å fjernet/koblet ut serveren > Telnetd skal ikke gå på en server (eller noe annet), hvis den ikke er nødvendig. Det er en stor sikkerhetsrisiko. På FreeBSD kan du starte den ved å ta bort # tegnet foran denne linjen i /etc/inetd.conf: #telnet stream tcp nowait root /usr/libexec/telnetd telnetd For at dette skal gå må selvfølgelig inetd være "enablet" i /etc/rc.conf Jeg råde deg til å bruke ssh fremfor telnet. Det er like enkelt, og mye sikrere. Det står i Håndboken på freebsd.org hvordan man setter det opp. En enkel klient for ssh for windos finner du her: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå