Agres Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Heisann Når jeg nettopp investerte i ny pc valgte jeg å kjøpe med ett trådløst nettverkskort, istedenfor å trekke kabel over flere etasjer. Kjøpte Linksys WMP54G da det virket godt likt, bl.a. her på forumet. Fra før av har vi en trådløs router stående, 3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router. Denne har min far brukt over lengre tid med sin bærbare pc uten problemer. Problemet mitt er altså at etter en stund koblet på nettverket detter det bare ut. Det kan ta 2 minutter, og noen ganger er jeg heldig og har det oppe i 10 minutter, men til syvende og sist tar det alltid kvelden og kobler seg ut. for å fikse det da høyreklikker jeg på "nettverkskontrolleren" i tray og trykker Repair. Er jeg heldig kobler den seg opp igjen i løpet av 1-2 min. Er jeg uheldig må jeg reboote for å få mine få minutter med internettid. Avstanden mellom router og pcen er ikke stor. Routern står i 2 etasjer RETT over pcen. Bruker jeg den bærbare i samme "posisjon" fungerer den flott. Det gjør og den stasjonær NÅR jeg er koblet på. Det står at signalet er "utmerket". Men den er altså ikke utmerket lenge. Har liten peiling på trådløst nettverk i det store og det hele, så hjelp, uansett type, mottas med GLEDE. Er det routern (som det står 11g på) og kortet (54g) som ikke kompitable? Dette jeg "frykter". Lenke til kommentar
Agres Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Bumper den med håp om hjelp.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 hm,, det heter jo 802.11g og 54mbps. høress ut som du har kompitabelt utstyr. men hvilket kort har du? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei. Kortet ditt skal fungere for begge standarder, b og g. Jeg vil også anbefale deg at du bruker Linksys driveren til kortet. Lenke til kommentar
butare Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Slett den eksisterende nettverkstilknytningen/oppsettet og innstaller det på nytt. Lenke til kommentar
maledictus Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Forsikre deg om at du ikke har krysset av for "Enable IEEE 802.1x authentication for this network", for det kan gi liknende symptomer som det du beskriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå