endrebjo Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har en kamerat som har en KTM 125 SX (2003 eller 2004), og som sier at den er trimmet til 36 HK. I og med at grensen på lettmotorsykkel er 15 HK og mellomtung på 30 HK så blir jo den egentlig egentlig regnet som en tung motorsykkel (hvis den hadde gått inn til registrering el). Kan dette virkelig være sant eller fleiper han? I så fall må jo KTM har den aller råeste lett-motoren på markedet. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har en kamerat som har en KTM 125 SX (2003 eller 2004), og som sier at den er trimmet til 36 HK.I og med at grensen på lettmotorsykkel er 15 HK og mellomtung på 30 HK så blir jo den egentlig egentlig regnet som en tung motorsykkel (hvis den hadde gått inn til registrering el). Kan dette virkelig være sant eller fleiper han? I så fall må jo KTM har den aller råeste lett-motoren på markedet. 1. Mellomtunggrensen er på 34 hester. 2. KTM 125SX er crossversjonen til KTM. Den kan ikke gateregges, snakker enten om KTM EXC, KTM EXE eller KTM LC2. 3. Ja, med fulleffektkit kan disse få ca 36-37 hesterkrefter på veiva. 4. Råeste? Husqvarna WR og Gasgas SM 125 har minst like rå motorer. TM 125 Black dream (koster 70k ny) har vistnok 40hk på veiva, men har aldri sett noe bevis. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Oki. Jeg finner ingen andre 125cc'er enn SX'en på KTMs sider, men det kan godt være at du har rett. Men sett at den har 36-37 HK, så er jo det allikevel over 34 HK'ers-grensen vel. Jeg har hørt lite om de andre sykkelmerkene, så jeg visste ikke at det fantes så mange rå 125cc'ere. Takk for svar ihvertfall. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Oki. Jeg finner ingen andre 125cc'er enn SX'en på KTMs sider, men det kan godt være at du har rett.Men sett at den har 36-37 HK, så er jo det allikevel over 34 HK'ers-grensen vel. Jeg har hørt lite om de andre sykkelmerkene, så jeg visste ikke at det fantes så mange rå 125cc'ere. Takk for svar ihvertfall. Når det gjelder registrerbare ''crossere''/sm'er er det noen skikkelige råtasser ja... Men alle koster over 60000 uansett så... Veldig mye vedlikehold er det også på dem... Er jo stempelbytter mye oftere enn mer normale motorer! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg finner ingen andre 125cc'er enn SX'en på KTMs sider Sjekk under Models -> Offroad -> 125 EXC på denne siden: http://www.ktm.com/frameset.asp Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 På en fulleffekt KTM 125 så må man jo bytte stempel hver 30 time..Noe som koster litt.. Men fy faen så rått det er Lenke til kommentar
LucBellocos Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har en kamerat som har en KTM 125 SX (2003 eller 2004), og som sier at den er trimmet til 36 HK.I og med at grensen på lettmotorsykkel er 15 HK og mellomtung på 30 HK så blir jo den egentlig egentlig regnet som en tung motorsykkel (hvis den hadde gått inn til registrering el). Kan dette virkelig være sant eller fleiper han? I så fall må jo KTM har den aller råeste lett-motoren på markedet. 1. Mellomtunggrensen er på 34 hester. 2. KTM 125SX er crossversjonen til KTM. Den kan ikke gateregges, snakker enten om KTM EXC, KTM EXE eller KTM LC2. 3. Ja, med fulleffektkit kan disse få ca 36-37 hesterkrefter på veiva. 4. Råeste? Husqvarna WR og Gasgas SM 125 har minst like rå motorer. TM 125 Black dream (koster 70k ny) har vistnok 40hk på veiva, men har aldri sett noe bevis. Mellomtung: 34HK/25KW Enig der.. TM 125 Black Dream er best, har hatt den før... Importert og den gjorde visstnok 41HK, men du må ha tung lappen for å kjøre den. Blir du tatt for trimming osv vil det være mulighet for at lappen blir inndratt og du får kjøreforbud opptil 2 år. Permanent er 5års og etter det kan du søke om tillatelse til å få tak i lappen ved grove regelbrudd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå