Gå til innhold

Hva betyr valget for deg!

Anbefalte innlegg

Mange har beskymringer og forhåpninger overnfor nye regjeringen .. og jeg er her for å gi dere den info om hva den nye regjeringen betyr for DEG!

La oss starte på skatter og avgifter:

den nye regjeringen vil ikke øke skatten, det eneste de skal øke skatten på har noe med aksjer å gjøre..

dvs ola normann vil ikke må betale mer i skatt.

Regjeringen skal også jobbe for å holde rentenivået der den er i dag..

rent økonomisk slikt så har det ingen påvirkning på ola normann..

faktisk har Jens vert ganske sint på Høyre og FRP for å ha økt MVA i statsbudsjettet for 2005 fra 24 til 25%.

mest sansynlig vil det blir skrudd tilbake til 24%

Engangsavgiften på bil Vil AP senke.. SV har sagt litt spredt i valgkampen at de vil fjerne noen avgifter på bil.. jeg tror de kan bli enige om å senke engangsavgiften..

Bensinavgiften er litt humm.. AP har senket den før (eneste som har senket den)

Men la oss være seriøse her.. det er ikke dyrt i dag.. vi tjener såpassmye at faen heller

La oss se på skole:

en ting er sikkert.. bøker på VGS blir gratis ..både SV og AP har lenge kranglet for det.. og SV er fanatiske på den saken..litt usikker på SP sin stilling

En ting som får flertall uansett er gratis skolemat, ja der er tilogmed FRP med..

Skolene vil få mer penger, det vil bli ansatt fler lærere.

Hva med Veiene her i landet?

Alle partiene er enig med at Vi trenger å gi mer penger til veiutgbygging i norge..

virker utrolig nok som at SP, SV, AP og FRP er de som stemmer mest på økt veiutbyggelse :p rart .. SV og FRP enig .. veldig rart

Utenriks time:

iløpet av de neste 4årene vil ingen normen bli sent for å kjempe i kriger vi ikke har noe med å gjøre uansett..

SP og SV er begge mot EU mens AP er for.. mye tyder på at det kan bli EU valg snart.

har du god Helse?:

kjedlig som vanlig .. alle vil gi mer penger til sykehusene ...

Innvandring(Jocke.. dette er for deg):

Regjeringspartiene vil ha nye regler soe begrenser mengden av polakker som selger seg billig i norge ..

Polakker er den direkte årsaken til at mange byggefirma måtte permitere ansatte..

resten er de litt uenige på .. men alle er enige i at Innvandere må integreres bedre..

Hvordan vil geekene merke forandringen?:

alle de 3 regjerings partiene vil øke tollgrensa til 1000kr..

SP lover EKTE bredbånd til alle for en billig penge.. om de får støtte? får se

Kriminalitet:

de er litt uenige.. noen sier ta det ved roten .. andre sier strengere straff...

en ting som har blitt glemt i denne valgsaken er at SV vil at kriminelle som ikke er norske statsborgere skal sone straffen i sitt egent hjemland..

mer detaljer på enkelte av sakene kommer ikke til å bli kjent for regjeringen er valgt og de har klar statsbudsjettet for 2006

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen vil merke noen forandringer .. mye av de forandingene som skjer skjer over tid vetu ....

så ja .. det vil skjer forandringer .. men de fleste vil ikke merke en dritt :p

og rentene stiger ja .. men tilogmed utgående regjering har regnet med at renta skulle stige i deres statsbudsjett for 2006.. det er ikke å ungå..

renta stiger pga verdens markedet og norges forhold ut i verden..

klilleng: du sier jeg er på vidda... jaha? har du idetheletatt lest noen av de rødes eller grønnes paritprogram eller har du bare lest de gule og blå?

Lenke til kommentar
klilleng: du sier jeg er på vidda... jaha? har du idetheletatt lest noen av de rødes eller grønnes paritprogram eller har du bare lest de gule og blå?

Du synser til den store gullmedaljen.

"dvs ola normann vil ikke må betale mer i skatt"

Jo, de som tjener over 400000 må betale mer, i følge beregninger VG har gjort.

"Regjeringen skal også jobbe for å holde rentenivået der den er i dag"

Rentenivået er allerede på vei oppover. Ikke mye, men det merkes.

"mest sansynlig vil det blir skrudd tilbake til 24% (om MVA)"

Hvor i all verden tar du dette fra?

"jeg tror de kan bli enige om å senke engangsavgiften"

Billigere bil med rødgrønt? Jada, tror det når jeg ser det.

"Alle partiene er enig med at Vi trenger å gi mer penger til veiutgbygging i norge"

Hvorfor har det da ikke skjedd noe tidligere, verken med AP eller Høyre bak rattet?

"mye tyder på at det kan bli EU valg snart"

Hvor i _all verden_ tar du dette fra? En EU avstemning er da så langt unna som man kan tenke seg, og kommer iallefall ikke denne perioden.

"SV vil at kriminelle som ikke er norske statsborgere skal sone straffen i sitt egent hjemland"

Stor sjanse for at dette blir gjennomført? Jada... klart.

Lenke til kommentar
De sa nettopp på TV2 at rentene kom til å stige.

Og hvordan kan dette ha noe med de rødgrønne å gjøre (sier ikke at du mener det, men mange gjør det)?

De har jo ikke laget regjering enda, så så mye galt kan de vel ikke ha greid på et døgn?

Renten var på vei oppover før valget begynte og dette har svært lite med hvilken regjering vi ha å gjøre. Renten følger noenlunde internasjonalt nivå og det vil den fortsette å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg frykter at min egen frihet vil bli innskrenket, og ser ikke frem til fire nye år med rødgrønn regjering.

Eh, nøyaktig hvilken frihet er det du er redd for at de rødgrønne skal innskrenke?

Friheten til å bestemme over mitt eget liv.

Ditt eget økonomiske liv, mener du? Akkurat det samme sitter fattige og bekymrer seg over hver eneste dag med borgerlig styre. Jeg vet hvem jeg holder med i denne saken.

Lenke til kommentar

Vel, staten kommer nok til å innføre boligskatten igjen, om det skjer er ikke det noe bombe-> Apene er avgiftsk*** :whistle:

Bondevik ble kastet ut på hue og ræva -> Kjempe bra. Det som gjorde dette bedre var at Valgerd også ble kastet ut :love:

Det var ikke noe bombe at Høyre villegå på braktap siden de støttet opp om en statsministerkandidat som ikke var folkevalgt inn på stortinget :thumbdown:

Så det skal bli gøy å se om hvor mye avgiftene vil hope seg opp og om pessimistenes varsler blir sanne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...