hans A Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Jeg skal oppgradere en gammel pc for en rimelig penge. Men valget av CPU står mellom Celeron og AMD Sempron. Hvilket er det beste valget? PC'en skal kun brukes til surfing og litt tekstbehandling og photobehandling. (photobehandling=Forbedring av bilder tatt med digitalkamera) De som skal bruke den er 60+ år. Er litt usikker på om det holder med 256MB RAM! Endret 13. september 2005 av hans A Lenke til kommentar
Mott Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ville absolutt gått for Sempron, raskere og vis du ser den på www.shg.no koster den bare 560 kr Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Vil ikke merke noe forskjell om du tar Intel eller AMD. Men velger du Intel så legg på en 50 lapp og ta denne. Og med Xp som os så ville jeg hatt min 512 med ram. Endret 13. september 2005 av Chevelle Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Blir å bruke W2k på den maskinen. Skal se om jeg får tak i noen demovarer. Trenger bare -Hovedkort (Med AGP) -CPU -RAM Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ville tatt Celeron på et billig HK med Intel chipset, kvalitet og stabilitet er i en høyere klasse. Blir billigere med Sempron på SiS eller Via kort men litt dyrere CPU hvis du skal ha 64-bits støtte så det blir ikke store forskjeller. Har hatt Celeron D selv og det var så problemfritt som det kan bli. For billigst mulig ville jeg nok vurdert et SiS-hovedkort, de er ganske bra i forhold til Via, og da er det samme hvilken CPU du tar, SiS-HK finnes til alle sokler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå