supernapa Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg trenger kildekoden til følgende javaprogram: Programmet skal be om at jeg skriver inn navnet mitt i en tekstboks og så ska programmet skrive det jeg skriver inn ut i et dos vindu. noen tips? Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Prøve Selv :/ Lærer mer av det Det store spørsmålet er om du skal hente inputen i DOS vinduet eller om du skal hente det i en mer API lignende textsbox Hvis du skal hente user input for DOS vinduet foreslår jeg å bruke "java.util.Scanner" hvis fra mer API lignende textvindu bør du bruke "javax.swing.JOptionPane" men hvis du ikke orker prøve selv eller gir opp send meg en melding på msn eller post her. Har laget det klart og har det liggende her. Jeg vil at du prøver litt selv først [/lærermodus] Edit: Faen ta Leif Endret 13. september 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 jeg får til å skrive inn ... men det er få en utskrift jeg ikke skjønner Lenke til kommentar
boemane Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jeg får til å skrive inn ... men det er få en utskrift jeg ikke skjønner Utskrift til konsoll ? Som regel skriver man bare: String tekst = "heisann"; System.out.println(tekst); Er ikke helt sikker på det er dette du har problemer med, men... Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 nja ..... jeg ønsker å gjøre sånn at når jeg kjører programmet så skal det komme opp en boks hvor det står : "Skriv inn ditt navn" Når jeg skriver inn navnet og trykker enter så kan det jeg har skrevet printes ut til skjermen i et dosvindu Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 JUHU fikk til selv import javax.swing.JOptionPane; public class Program3 { public static void main(String[] args) { String tekst = JOptionPane.showInputDialog("Hva heter du (navn): "); System.out.println(tekst); System.exit(0); }//end metode main( ) }//end klasse Program3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå