Gå til innhold

Sliter med å få mysql til å funke.

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Hei!

Ja, jeg starter mange tråder for tiden.. Sliter med å sette opp alt mulig.. hehe.

Nå er det mysql jeg sliter med. Har lastet ned nyeste fra mysql.com og installert den med

./configure. Det jeg får opp når jeg prøver å starte den er:

root@sysfile:/tmp/mysql-standard-4.1.14-pc-linux-gnu-i686# Starting mysqld daemon with databases from /tmp/mysql-standard-4.1.14-pc-linux-gnu-i686/data

STOPPING server from pid file /tmp/mysql-standard-4.1.14-pc-linux-gnu-i686/data/sysfile.pid

050913 16:06:32  mysqld ended

cd sql-bench ; perl run-all-tests sier:

install_driver(mysql) failed: Can't load '/usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6/i486-linux/auto/DBD/mysql/mysql.so' for module DBD::mysql: libmysqlclient.so.12: cannot open shared object file: No such file or directory at /usr/lib/perl5/5.8.6/i486-linux/DynaLoader.pm line 230.

at (eval 51) line 3

Compilation failed in require at (eval 51) line 3.

Perhaps a required shared library or dll isn't installed where expected

at /tmp/mysql-standard-4.1.14-pc-linux-gnu-i686/sql-bench/server-cfg line 247

Noen som vet hva jeg har gjort galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kanskje har gjort galt er at du har valgt en upassende distribusjon, en som setter opp ting ferdig for deg hadde kanskje passet bedre. :)

I dette tilfellet virker det som om problemet er at programmer/biblioteker ikke er installert på riktig plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Jeg liker Slackware, og pleier å få det til :) Men det er lenge siden jeg holdt på med det, det tar litt tid å komme inn i det igjen ;)

altså, kjørte configure fra tmp mappen da... kanskje det var feil? isåfall, hvor skulle jeg kjørt den fra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Det er ikke den nyeste. Avinstallerte den, for samme meldingen kom opp. Ville prøve og se om det funket med den nyeste.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Installerte den som følger med igjen med slapt-get. Da fikk jeg denne meldingen når jeg prøvde å starte mysql monitoren:

root@sysfile:/# mysql     

ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysql/mysql.sock' (2)

I oppstarten står det:

STOPPING server from pid file /var/run/mysql/mysql.pid

050913  17:44:17  mysqld ended

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...