Gå til innhold

Nokia N90 diverse nybegynner spørsmål


SUPERJANNE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.. Jeg lurer på hvor mye denne kommer til å gå ned i pris de neste månedene.. Har veldig lyst på den.. Men vil ikke ut med altfor mange høvdinger.. :)

 

På forhånd takk.. ;)

Det er ganske vanskelig å vite. Du kan bruke prisguiden og se på prishistorikken til andre Nokia-mobiler for å se hvor mye de har sunket i pris, men er jo ikke sikkert at N90 følger i deres fotspor.

Lenke til kommentar

Okey, nå har jeg spurt et par ganger uten å få svar, men gir ikke opp.

 

Hovedårsaken til at jeg setter søkelyset på denne mobilen er videoredigerings- og -kvalitetsmulighetene. Jeg har googla, lett på Nokias hjemmesider og lett på gsmarena og andre mobilsider, MEN jeg har ikke funnet ut de absolutte spesifikasjonene på videoredigering :dontgetit:

 

Jeg har fått med meg at dere som svarer i denne tråden sitter i besittelse av en N90, og jeg spør derfor ganske pent med sukker på og bambiøyne om noen kan være så sinne å gi meg en aldri så liten oversikt over videoredigeringsprogrammet :innocent:

 

Må man sette effekter på importerte, uavhengige klipp eller kan man sette effekter på de forskjellige pause/fortsett-delene av en video?

Hvilke lydformater kan man legge til? Wav, mp3, amr, raw?

Hvilke effekter kan man legge til? Fargeeffekter? Saktefilm? Fortfilm?

 

Vær så snill og svar, og ikke bare overse spørsmålene sånn som de andre gangene :ermm:

 

EDIT: Å/og-feil :cry: TILGI!

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar

bildebehandling---regissør du mener?

 

er noe ala det i 6630, men mere å "sette" inn i filmen, som ferdiglagde maler, med lyd, ting som kommer på skjermen, f.eks hjerter etc.

 

man kan lage mms av mine videoer, og sette inn et themes, f.eks go-cart

 

vet ikke mer å skrive, jeg bruker ikke det der.

 

men selve kamera har nattmodus og vanlig, snnakker om videokamera nå, der kan man filme i septia, svarthvitt og en annen type. med lys selvsakt.

 

bildekamera har utklipp en kan sette i bildet, svarthvitt, septia etc, og rammer å sette rundt bildet.

man kan gjøre mye med et bilde inne på galleri---redigere---valg---bruk effekt.

 

 

 

ps:

 

kontaktlista kan man velge fornavn først eller etterpå i lista---valg---let...

Lenke til kommentar
*BUMP*

 

 

hvordan få inn de programmene som ligger på 64Mb kortet over på mobilen og innpå 512Mb kortet?

Dem burde du kunne hente på Nokias hjemmeside. Der hentede jeg i hvert fald programmerne til min 6680, da jeg fik nyt kort.

 

Muligvis skal du melde dig ind i Club Nokia for at få adgang til programmerne - men det er jo hurtigt gjort.

Lenke til kommentar
Hmm, er regissør disse mmuvee-greiene?

 

I såfall er det ikke det jeg mener.

Tenker på den ordentlige videoredigeringen, der du med egne hender redigerer klipp. Klipper ut og legger på effekter.

 

På 7610 er det et eget ikon i menyen.

jeg har brukt videoredigerings verktøyet en del.

 

man går til galleriet, velger film, og velger "redigere" så får man opp filmen i en redigerings verktøy. veldig omfattende og spennende, mye bedre en adobe programmet som følger med til pcen.

 

Man kan klippe, kutte, forandre farten, lime sammen klipp med forskjellige overganger osv.

 

Sjekk ut side 10 i denne tråden for en film som jeg har laget og redigert.

Lenke til kommentar
Hmm, er regissør disse mmuvee-greiene?

 

I såfall er det ikke det jeg mener.

Tenker på den ordentlige videoredigeringen, der du med egne hender redigerer klipp. Klipper ut og legger på effekter.

 

På 7610 er det et eget ikon i menyen.

jeg har brukt videoredigerings verktøyet en del.

 

man går til galleriet, velger film, og velger "redigere" så får man opp filmen i en redigerings verktøy. veldig omfattende og spennende, mye bedre en adobe programmet som følger med til pcen.

 

Man kan klippe, kutte, forandre farten, lime sammen klipp med forskjellige overganger osv.

 

Sjekk ut side 10 i denne tråden for en film som jeg har laget og redigert.

Jeez, takk, Batair :)

 

Side 10..? Med mine innstillinger er dette side 6 :p

 

Men, forandre farten.. Kan man få det til å gå fortere eller bare saktere?

 

Kan man legge til bilder også, eller må man ha kun videoklipp?

Lenke til kommentar
Hmm, er regissør disse mmuvee-greiene?

 

I såfall er det ikke det jeg mener.

Tenker på den ordentlige videoredigeringen, der du med egne hender redigerer klipp. Klipper ut og legger på effekter.

 

På 7610 er det et eget ikon i menyen.

jeg har brukt videoredigerings verktøyet en del.

 

man går til galleriet, velger film, og velger "redigere" så får man opp filmen i en redigerings verktøy. veldig omfattende og spennende, mye bedre en adobe programmet som følger med til pcen.

 

Man kan klippe, kutte, forandre farten, lime sammen klipp med forskjellige overganger osv.

 

Sjekk ut side 10 i denne tråden for en film som jeg har laget og redigert.

Jeez, takk, Batair :)

 

Side 10..? Med mine innstillinger er dette side 6 :p

 

Men, forandre farten.. Kan man få det til å gå fortere eller bare saktere?

 

Kan man legge til bilder også, eller må man ha kun videoklipp?

Hehe kanskje jeg må forandre innstillingene mine på forumet da hehe.

 

Man kan sette inn følgende:

 

- videoklipp

- bilde

- tekst

- lydklipp

- nytt lydklipp

 

vet ennå ikke hva format de lydklippene må være i. prøvde mp3, men det funka ikke.

 

Ser ut som man bare kan redusere farten, ikke speede den opp.

 

Man kan og bruke forskjellige overganger. Kanskje du så den overgangen i filmen min, ble ganske fancy synes jeg hehe.

Lenke til kommentar

Takker så meget :)

 

Nå er det jo bortimot ingen tvil om at N90 er min kommende telefon ;)

 

Har du laget flere videoer? Den treningsvideoen var litt for langstrakt... :roll:

 

Men er nesten så jeg gleder meg allerede :p

Nå har Nokia truffet meg i hjertet med enda en tlf :love:

 

Men, men.. Videolinker blir tatt vel imot :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...