RPA Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Kan ikke noen på her på forumet starte en side om hobyyelektronikk som kan være en partner til hardware.no og med forum og hele pakken slik som med overklokking.no osv. ? Kunne være greit for oss "gjør det selv men kan ikke alt"elektrikere. Så vidt jeg vet er det ingen norske sider som kan tilby noe slikt med et bra forum. Sikkert mange casemoddere som vil dra nytte av en slik side viss man la inn feks. viftestyrings-prosjekter eller kretser hvor man bruker pc'n til å styre lys og motorer+++ Dette tror jeg kan bli en god ide. PS:(jeg kan ikke tenke meg å starte en slik side, bare bruke den...lite kunnskaper om html) Lenke til kommentar
Johan Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Det var en god ide. Jeg ville blitt en flittig bruker Lenke til kommentar
Johan Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Det var en god ide. Jeg ville blitt en flittig bruker Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 dette synes jeg er en veldig god ide :smile: kan desverre ikke så mye om elektronikk slik at jeg kan hjelpe til, men jeg tror jeg hadde brukt sida flittig :smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 det er en finsk side som har det.. er på engelsk oxo da.. husker ikke hva siden heter men det var noe med ku!!! i domainet.. ps det er da extremt mange som er utdannet innen for el.* da så det er da bare å spørre i vei det sikkert.. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Dette var en genial idè! Håper noen virkelig setter i gang, ville ha brukt siden ofte. Tivolieselet: du mener nok denne: http://www.metku.net , veldig bra Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Må bare melde meg inn som enig her, det er en god idè. Men så er det det å få noen til å ta initaiativ(ellerhvodandetskrives)... Mvh B|Real Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hvis hw lager et sted der vi kan laste opp tutorials, kan jeg gjerne lage en liten en... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Glimmrende ide egentlig =) Eg melder meg frivillig til å lage et slikt nettsted. Vil helst ikke gjøre det helt alene, og dessuten kan eg ikke så veldig avansert elektronikk enda, og eg stusser for mye på enkle elektro spørsmål. Men eg vil gjerne lage nettstedet, det er også det eg kan best, elektronikk er bare en hobby i forhold. Lenke til kommentar
moft Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 pass nå endelig på å ha kompetanse , 90% av slik "hobbyelektronikk" som nettsteder beskriver , som er på nivå med å koble ei vifte til gjennom en motstand, er laget av farlig inkompetenete barn. klassisk eksempel: dem som kobler vifter mellom +5 og +12 volt , eller +3,3 og +12 for å få lave spenninger.... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 15:38, moft skrev:pass nå endelig på å ha kompetanse , 90% av slik "hobbyelektronikk" som nettsteder beskriver , som er på nivå med å koble ei vifte til gjennom en motstand, er laget av farlig inkompetenete barn.klassisk eksempel: dem som kobler vifter mellom +5 og +12 volt , eller +3,3 og +12 for å få lave spenninger.... Høhøhø tviler på at noen har gjort det altså... Han har hvertfall ødelagt _noen_ komponenter. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 15:02, Jimmy Pop skrev:Hvis hw lager et sted der vi kan laste opp tutorials, kan jeg gjerne lage en liten en... Du kan ikke nok til å lage en tutorial! Hvis du ikke har tenkt å ta frem læreboken da... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Nå snakker jeg ikke om å lage en tutorial om hvordan å lage en prosessor, eller avanserte koblingsskjema, men å lage en enkel kobling for å styre et par vifter med noen brytere og noen indikasjons-LED... Og det har jeg kompetanse til å gjøre, jo, Herr Killer_DT... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Og må jeg få henvise til en av mine tidligere tutorials.. (sagt med litt ironi, seff) Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 hehehehe....lag flere slike! Den der kan jo alle forstå! Lenke til kommentar
RPA Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Ser nå ihvertfall at det er litt interresse for en slik side :smile: (Enda det er på tilbakemeldinger) Kanskje noen moderatorer av hw.no kunne legge en annonse/artikkel på forsiden hvor de søker etter medarbeidere til en slik side ? Blir sikkert større renspons da enn her på tilbakemeldinger hvor *sikkert* alle leser daglig. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Må bare slenge meg på karusellen og si at dette var en utrolig god ide. Jeg ville blitt en flittig bruker av siden, og sitter også på en del kunnskap som det ville være morro å kunne dele med andre+få hjelp hvis jeg selv står fast. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Overklokking.no er jo forsåvidt halveis hva dere leiter etter, så kansje legge litt press på ok.no ville vert en like god ide...(fått de til og kommet med litt mere electronikk/viftestyring/diverse slikt) Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 civilix: ok er bare _halvveis_! et rent el-spørsmål vil jo være off topic i ok.no, og i disse tider er det farlig! er enig i at det er en god ide (hvorfor sa jeg ikke det sist jeg leste denne tråden, når den hadde nådd helt til ID=1 :???: ) Lenke til kommentar
RPA Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 HAr skjedde det virkelig mye ja... Men kan ikke noen moderatorer ta det opp med alle folka i hw.no eller de som har med administrasjon å gjøre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå