Gå til innhold

Elektronikk side...


Anbefalte innlegg

Kan ikke noen på her på forumet starte en side om hobyyelektronikk som kan være en partner til hardware.no og med forum og hele pakken slik som med overklokking.no osv. ?

 

Kunne være greit for oss "gjør det selv men kan ikke alt"elektrikere. Så vidt jeg vet er det ingen norske sider som kan tilby noe slikt med et bra forum. Sikkert mange casemoddere som vil dra nytte av en slik side viss man la inn feks. viftestyrings-prosjekter eller kretser hvor man bruker pc'n til å styre lys og motorer+++

 

Dette tror jeg kan bli en god ide.

PS:(jeg kan ikke tenke meg å starte en slik side, bare bruke den...lite kunnskaper om html)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glimmrende ide egentlig =)

 

Eg melder meg frivillig til å lage et slikt nettsted.

 

Vil helst ikke gjøre det helt alene, og dessuten kan eg ikke så veldig avansert elektronikk enda, og eg stusser for mye på enkle elektro spørsmål.

 

Men eg vil gjerne lage nettstedet, det er også det eg kan best, elektronikk er bare en hobby i forhold.

Lenke til kommentar

pass nå endelig på å ha kompetanse , 90% av slik "hobbyelektronikk" som nettsteder beskriver , som er på nivå med å koble ei vifte til gjennom en motstand, er laget av farlig inkompetenete barn.

 

klassisk eksempel: dem som kobler vifter mellom +5 og +12 volt , eller +3,3 og +12 for å få lave spenninger....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 15:38, moft skrev:

pass nå endelig på å ha kompetanse , 90% av slik "hobbyelektronikk" som nettsteder beskriver , som er på nivå med å koble ei vifte til gjennom en motstand, er laget av farlig inkompetenete barn.


klassisk eksempel: dem som kobler vifter mellom +5 og +12 volt , eller +3,3 og +12 for å få lave spenninger....




 

Høhøhø tviler på at noen har gjort det altså... Han har hvertfall ødelagt _noen_ komponenter.

Lenke til kommentar

Ser nå ihvertfall at det er litt interresse for en slik side :smile: (Enda det er på tilbakemeldinger)

Kanskje noen moderatorer av hw.no kunne legge en annonse/artikkel på forsiden hvor de søker etter medarbeidere til en slik side ?

 

Blir sikkert større renspons da enn her på tilbakemeldinger hvor *sikkert* alle leser daglig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...