Sire Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 En jeg kjenner har en pc der problemet er at når man kommer til innloggingsskjermbildet og skriver passordet så starter den med å logge inn, for så å lagre innstillngene og hopper rett til innloggingsbildet igjen. Har prøvd F8 og sikkermodus men det skjer det samme. Det er Windows Whistler som er innstallert. I går funket windows normalt, men etter at jeg innstallerte avg virusbeskyttelse ble maskinen slik. Det som skjedde var at jeg startet avg kontrollen (så i starten mens den holdt på at den hadde funnet 4 infiserte objekter) og deretter dro hjem. Ved en misforståelse har sikkert ikke virusene blitt fjernet skikkelig etter kontrollen. (barna hadde tatt over pcen etterpå) Det som nå skjer er at vi kommer ikke inn i windows i det hele tatt. Noen ideer om hva jeg kan gjøre? Det fulgte heller ikke med en Windows CD slik at jeg kan innstallere windows på nytt. (PC fra Telenor, Windows Whistler, hva er forresten det?) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Whistler var utviklingsnavnet for XP. På samme måte som at navnet Longhorn har vært brukt i noen år, men det offisielle navnet blr Vista. Uten CD så er man ganske låst. Enten har man en recovery løsning slik at man kan starte helt på nytt, ellers så må man kjøpe seg en XP CD. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Whistler var utviklingsnavnet for XP. På samme måte som at navnet Longhorn har vært brukt i noen år, men det offisielle navnet blr Vista. Uten CD så er man ganske låst. Enten har man en recovery løsning slik at man kan starte helt på nytt, ellers så må man kjøpe seg en XP CD. Er denne Windowsversjonen dårligere? Kan det være en grunn til at den logger slik av? Så at SP2 var innstallert. Eller er det virus som er på ferde? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Det er sikkert XP du har. Hvor ser du navnet Whistler? Lenke til kommentar
Sire Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Det er sikkert XP du har. Hvor ser du navnet Whistler? Når jeg starter safemodus så kommer det opp Whistler som valg. (bare et valg) Lenke til kommentar
shabador Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Har telenor lov til å sende ut PC'er med beta operativsystemer? EDIT: Der kom en post fra trådstarter også. Dersom du har XP login screen, så kan det være at de enkelt og greit kjørte Whistler først, for så å oppdatere til XP... Ikke spesielt ryddig. Endret 13. september 2005 av shabador Lenke til kommentar
Sire Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Har telenor lov til å sende ut PC'er med beta operativsystemer? EDIT: Der kom en post fra trådstarter også. Dersom du har XP login screen, så kan det være at de enkelt og greit kjørte Whistler først, for så å oppdatere til XP... Ikke spesielt ryddig. Ja det er XP logonscreen, men det står som sagt Whistler når man skal velge op.system til safemodusen. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Da er det antakeligvis kun i boot.ini fila at det står Whistler av en eller annen grunn. Jeg kan ikke tenke meg at noen har solgt nye PC'er med Whistler (XP Beta) installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå