Gå til innhold

Ny hunter alt. Trenger nybegynner tpis!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på vei i seng her så denne tråden må jeg ta nærmere titt på i morgen, men jeg vil trolig aldri gå pvp med hunteren, da warrior'en min på lvl 51 får ta seg av den delen. Jeg bruker hunter kun for å levle pala kameraten min til samme lvl som min main. Selv om hunter forsåvidt er litt kult så slår det nok ikke "kulheten" jeg får med min main warrior.

Så pet blir nok bjørn...den skal tanke tanke tanke.... :thumbup:

Men som sagt så skal jeg ta en nærmere titt på tipsene deres i morgen ettermiddag da jeg har bedre tid da

Lenke til kommentar
Er på vei i seng her så denne tråden må jeg ta nærmere titt på i morgen, men jeg vil trolig aldri gå pvp med hunteren, da warrior'en min på lvl 51 får ta seg av den delen. Jeg bruker hunter kun for å levle pala kameraten min til samme lvl som min main. Selv om hunter forsåvidt er litt kult så slår det nok ikke "kulheten" jeg får med min main warrior.

Så pet blir nok bjørn...den skal tanke tanke tanke.... :thumbup:

Men som sagt så skal jeg ta en nærmere titt på tipsene deres i morgen ettermiddag da jeg har bedre tid da

Hva får deg til å tro at bjørn er noen god tank? Det eneste bjørn duger mot er caster-klasser. Mot melee-klasser er det mange andre pets som funker bedre, som f.eks. Krabbe, Skorpion, Skillpadde og krokodille.

Skal du ha en som er brukbar på alt: ulv eller villsvin.

For max dps, noe som kommer godt med i PvP, så er Katter or Raptor vanlige valg.

Lenke til kommentar
ok takk...bare synd at ikke hele partyet kan løpe i 130% før lvl 40..men men..sånn er det!

hahaa 130% runspeed?? nanana det er 30% run speed hadde du hatt 130% runspeed på lvl 20 hva skulle du med mount da eller epic mount forsåvidt!!

til moderatoren som fikk det andre innlegget mitt jeg trykka feil :blush: trodde jeg trykka quote..hehe :!:

Lenke til kommentar
ok takk...bare synd at ikke hele partyet kan løpe i 130% før lvl 40..men men..sånn er det!

hahaa 130% runspeed?? nanana det er 30% run speed hadde du hatt 130% runspeed på lvl 20 hva skulle du med mount da eller epic mount forsåvidt!!

til moderatoren som fikk det andre innlegget mitt jeg trykka feil :blush: trodde jeg trykka quote..hehe :!:

du løper vanligvis i 100% runspeed, med mount løper du i 160% aspect of the cheeta/pack 130% Epic Mount 200%

Lenke til kommentar

Jeg spiller hunter og satsa agi/sta gear fram til 60, når du blir 60 skaffer du deg beaststalker/giantstalker/dragonstalker settene som gir deg de andre statsene du trenger.

Mana regen på en hunter er bortkasta, for iløpet av en fight kommer du uansett til å nesten tømme deg for mana. Få heller en mage til å lage vann til deg.

I tillegg til Tier settene prøv å skaff deg +crit% gear og +attack power(ranged seff) så skal du se at hunter er en digg class å spille med!

Lenke til kommentar

Egentlig ikke noe, men hva enn du gjør, gå IKKE hen og skaff deg noe slags flygende pet. Er UFATTELIG slitsomt å ha FLAKSFLAKSFLKAFKSLAKFLAKS ved siden av/oppå deg når du tanker noe i classruns eller 5-man-runs.

Fikk skikkelig vondt i hodet av kombinasjonen av vinglete pet som SKAL følge (ditto vinglete) hunter og hyperaktive vinger.

Lenke til kommentar

til moderatoren som fikk det andre innlegget mitt jeg trykka feil blush.gif trodde jeg trykka quote..hehe laugh.gif

du løper vanligvis i 100% runspeed, med mount løper du i 160% aspect of the cheeta/pack 130% Epic Mount 200%

øhh... Man springer i 130, ikke bare 30 :!: Du mener vel + 30%, altså 130

Lenke til kommentar

Det er forskjellige måter å spille Hunter på. Noen vil være Legolas og bli skikkelig gode på ranged, mens andre går for å beefe opp peten sin med talent points. Valg av armor og våpen varierer noe mellom de forskjellige stilene. Men jeg vil si at agil er viktigst uansett, sekundært sta/int/spi litt ettersom hva du er ute etter.

Jeg liker ranged, så jeg prøver å holde meelee på et minimum. Derfor går jeg for et 2h sword som kan gi høy skade raskt (mye skade på første hit), før jeg disengager/feigner og får moben på avstand igjen. Dualwield passer bedre hvis meelee trekker ut, mener jeg.

Huntere er veldig gode på aggro-management, det er nyttig å lære seg for å bli en god hunter. Det er også veldig viktig å lære å utnytte traps, som er bedre enn de fleste tror... Gå for å lære deg bandaging også. Huntere har ikke noen healing abilities, men de kan gå ut av combat og løpe rundt og helbrede folk med bandasjer, uten å bruke mana, major advantage...

Ettersom hunters kan scanne for fiender, blir det viktig å kunne kommunisere bra i et party. Bruk minimappen til å klikke på for å vise andre incoming mobs, etc. Bruk 'hunter's mark' som 'pekestav'.

Husk å alltid ha pet på 'passive' hvis du gjør en instance i et party, eller så vil folk begynne å hate deg rimelig kjapt. Også viktig å huske på at hvis du hopper ned et sted, så vil peten din aldri hoppe etter deg, den vil løpe rundt, og muligens samle aggro fra alle mobs den løper forbi på veien. Enten bruk 'eyes of the beast', hopp ned med peten, sett den på 'stay' og hopp ned selv, eller dismiss den før du hopper.

Hvis du er i et party, og en mob aggroer på deg og du ikke får den ut av CC range, bytt target og skyt på noe annet istedenfor. Hunters er ikke ment å være meelee characters, foreløpig hvertfall...

Lenke til kommentar

takk skal dere ha..mange brae tips her. Og ser at det er mange som elsker hunteren sin. Og det er fint.

Selv husker jeg at når jeg startet spillet så ville jeg bli hunter, men syntes ikke det var så kult å måtte holde styr på en pet liksom. så jeg valgte warrior som min main. Og har aldri angret på det.

Men når jeg skal levle opp han pala kameraten min til warrior main lvl, så tenkte jeg at det kunne være kult å prøve hunter. Og det er ganske artig egentlig....selv om jeg ikek har fått pet enda. Men jeg har merket at jeg spilelr hunteren min som om det er en warrior...gammel vane er vondt å vende. Men det går greit nok det..så lenge jeg alltid spiller med palavennen min som healer oss.

angående pet, er det ikke så at bjørn er bra å holde på agro? Det er det viktigste for meg egentlig. Vil egentlig bare at bjørnen skal angripe fienden og holde ham fokusert på seg til meg og palavennen min har drept fienden.

Litt av problemet til nå uten pet er at fienden angriper ofte meg...kanskje fordi jeg har gitt ham den beste riflen han kan bruke mht det level han er på, mens palaen kanskje ikek har optimalt utstyr....dvs at jeg gir mest skade...derfor blir fienden sint på meg hehe...

Lenke til kommentar
angående pet, er det ikke så at bjørn er bra å holde på agro? Det er det viktigste for meg egentlig. Vil egentlig bare at bjørnen skal angripe fienden og holde ham fokusert på seg til meg og palavennen min har drept fienden.

Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til at noen pets holder aggro bedre enn andre, det avhenger av hvilken rank growl du har lært den.

Hvorfor er det så viktig at pet holder agro når du spiller med en paladin? For dere må det da være mye bedre om du skaffer deg en ren DPS pet (katt, edderkopp, windserpent) og at palaen tar "juling".

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til at noen pets holder aggro bedre enn andre, det avhenger av hvilken rank growl du har lært den.

Hvorfor er det så viktig at pet holder agro når du spiller med en paladin? For dere må det da være mye bedre om du skaffer deg en ren DPS pet (katt, edderkopp, windserpent) og at palaen tar "juling".

eller mer katten tar aggroen og palaen healer, tar ikke lang tid og drepe mobs da.

Lenke til kommentar

eller mer katten tar aggroen og palaen healer, tar ikke lang tid og drepe mobs da.

Jajo. Pala tar på SoC og banker løs mens katten tar aggro, og pala healer hvis katten begynner å slite.

Lenke til kommentar

Da skal jeg komme med mine erfaringer fra noen dagers spilling med hunter.

Å være hunter kan være spennende det. Sikkert utrolig nyttig om man kjører solo. Og som det har vist seg i går kveld. Det hjelper utrolig godt å ha pet'en med når meg og palakameraten min spiller.

Vi raste gjennom fienden som ild i tørt gress. Kan huske at det ikke var så lett forrige gang vi startet med en warrior og prest hehe..(i februar)

Det at petten angriper alt som angriper meg er bra, for ofte så gidder jeg ikke styre pet'en. Den må være mest mulig selvhjulpen.

Det som er negativt er:

Jeg syntes det er anstrengende å ha pet'en løpende ved siden av seg...med det mener jeg at det stresser øynene mine litt og ikke alltid like lett å fokusere på det man ser rundt seg når man alltid har en ting ved siden av seg som beveger seg mer elelr mindre uavhengig av deg selv. Men dette er det ikek så mye å gjøre med da jeg ikek vil bruke store menger mat på å få pet happy etter dismiss.

Det andre er vel at det blir ufattelig mye buttons å holde styr på. Jeg er ikke vant til det fra warrioren min, og har vel aldri likt for mange knapper å trykke på i spill.

Dette er det jo helelr ikek noe å gjøre noe med, men det resulterer i litt kaos til tider i fighter.

Det andre er jo at før jeg fikk opp growl på level to så gikk fienden på meg uansett nesten alltid. Dette er jo pga at jeg gir dobbel så mye skade som min palavenn og min pet. Bruker 2H-øks da. Men dette er egentlig ikke problem da vi er full av potions og buffs og pala kan jo heale om det begynner å gå galt.

Har merket at jeg bruker sinnsykt med skudd. På to timer i går kveld brukte jeg 600skudd. Men jeg bruker 51 lvl warrior(engineer) til å lage skudd og så sende meg. Sammen med gull og andre items som gjør at meg og palavennen min til enhver tid har det beste utstyret som vårt level kan ha.

Men..nå et par spørsmål til dere andre huntere:

1. Hvor i alle dager er knappen for å sette navn på pet'en min?

2. Bør man prøve å temme det dyret med høyest mulig lvl? Jeg temmet en 8 lvl bjørn da jeg var lvl 10 og nå tror jeg den er 10 den og. Tenkte jeg skulle beholde denne bjørnen gjennom hele spillet, men gjør jeg lurere i å temme en 20 lvl bjørn f.eks? Da selv om min bjørn på det tidspunktet er f.eks 18. Og jeg må ærlig innrømme at jeg syntes det er litt mye styr med pet'en og vil helst slippe å styre med det. Men jeg må ha den som kanonføde for meg og min palavenn.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er å spille andre klasser, men med hunter må man følge med på ganske mye på en gang for å spille bra, og det blir veldig mye å trykke på etterhvert. Pet kan du nesten like gjerne lære deg å bruke aktivt med en gang. Det er essensiellt å ha kontroll på peten sin. Jeg har alltid min pet på 'passive', med mindre jeg finner en low level murloc gjeng. Da går den rett på 'agressive' :p

600 skudd på to timer er ikke så mye, bruker gjerne mer enn det dobbelte på et par timer hvis jeg spiller intenst. Men så får man større quiver/ammo pouch ettervhert. Hvis du vil bruke færre kuler er det vel ant. lurt å se etter et våpen med lav speed og høy damage.

For å sette navn på pet:

Klikk på peten, sånn at det kommer opp vindu med mana/hp/bilde, klikk bilde, du får da valg mellom Pet Details eller Name Pet. Husk at du bare kan gi navn til peten din EN gang per pet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...