knutinh Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 HYPC kabinetter har typisk lite klaring mellom hovedkort og kabinett. Dette begrenser bruken av "tower" type kjølere. P4 Prescott er spesielt godt egnet (ytelses-messig) til endel HTPC applikasjoner, men er også godt egnet som varmovn. HTPC skal helst lage minst mulig bråk og bare stå under tv-en og lage fin lyd og bilde. Uforenlige krav? Utfordringer er gøy da. Jeg har bestilt Zalman 7000b CU som var "best" for et par år siden til min silverstone lc11m. Har nå begynt å tvile på valget. Kanskje en thermaltake xp90/xp120 fungerer bedre? Jeg har ikke mål på klaringen i kabinettet, men total høyde er 96 mm, og CPU kjøleren har et stort gitter så den trekker ikke "uteluft" uhindret. Det burde være mulig å flytte 100W med minimalt støy også fra et lite kabinett, gitt at man legger litt omtanke i utføringen? mvh Knut Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Hvilket kabinett er det du har planer om å gjøre dette med? Det er vel stor forskjell på klaring fra et htpc kabinett til et annet, så litt info om dette hadde vært kjekt. Edit: Ah, så du hadde gjømt navnet godt inne i teksten. Silverstone ja, ser jo lekker ut den da. Men hvordan er PSU'en, disse pleier vel ofte å være små syndere når det gjelder støy. Endret 13. september 2005 av Wazu Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Komponentliste: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=466363&hl= PSU-en på akkurat dette kabinettet har fått gode karakterer på støy, tilogmed av www.silentpcreview.com som ellers er ganske kritiske. Kabinettviftene skal dog bråke med mindre man kjører dem på lavere spenning, som jeg akter å gjøre om mulig. Panaflo 80mm er visstnok greia hvis man skal bytte ut (merk at 80mm er ca høyden på selve kabinettet, så det bli vanskelig å få inn 120mm vifter). mvh Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå