Gå til innhold

En teori om dass nedspyling

chil

Anbefalte innlegg

Altså når man drar i snora(eller slipper vannet ut av vasken) snurrer vannet mot klokka. Dette er pga jordans tyngdekraft drar skrått på vannet?.

Hvis man drar over ekvator, altså feks til australia å drar i snora, vil da vannet gå andre veien?

OG til slutt, hvis man er MITT på ekvator akkurat på Millimeteren, og dro ned.. da ville vannet ikke snurra i det hele tatt? men gått rett ned?

:) fundert mye på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja for det var jo en virkelig orginal tanke... ta deg et lite google søk så finner du sikkert tusenvis av sider rundt dette emnet. det er blant annet laget en simpsons episode der de har dette med.

Skulle akkurat til å si det..."er det noen som har sett simpsons? :p"

Akkurat det jeg skulle si også.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvilken vei vannet snurra.

*Løpe ned og sjekke*

EDIT: Vannet rant ikke med klokka, rant bare rett ned

Endret av MacCy
Lenke til kommentar
ja for det var jo en virkelig orginal tanke... ta deg et lite google søk så finner du sikkert tusenvis av sider rundt dette emnet. det er blant annet laget en simpsons episode der de har dette med.

Skulle akkurat til å si det..."er det noen som har sett simpsons? :p"

Jeg har :w00t:

Men tror ikke det har noe i så hvilke side av ekvator den er, heller utforming, og om den står i vater ;)

Lenke til kommentar

Mener å ha sett på scrødingers katt elns at dette bare var en slags hoax, og at det stort sett var doens utforming som avgjorde dette. Skal ikke si noe sikkert da.

Har hvertfall lest at det med vann i en trakt som endrer vei bare man flytter seg noen meter over ekvator hvertfall er bs og stort sett bare brukes til å lure begeistrede turister.

En link her feks

http://www.ems.psu.edu/~fraser/Bad/BadCoriolis.html

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...