oivind_skar Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Mens det europeiske elbil-markedet er utladet, er det fortsatt en hvis spenning i det norske.Takket være subsidiert entusiasme står kunder i kø og venter på biler flere av dem aldri vil få kjøpt. Les mer Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Mens det europeiske elbil-markedet er utladet, er det fortsatt en hvis spenning i det norske.Takket være subsidiert entusiasme står kunder i kø og venter på biler flere av dem aldri vil få kjøpt.Les mer 4835124[/snapback] Det jeg ikke fatter med elbiler er den begrensete rekkevidden. "Alle"produsentene sier at bilen deres har en rekkevidde et sted mellom 80 til 120 km. Avhengig av bilmodell. Rart å tenke på at det allerede i 1918 fantes elbiler med den samme rekkevidde. (ref: Detroit Electrics personbil ) Kilde: http://www.carhistory.no/Miljobilen.html Lenke til kommentar
stekre Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Mens det europeiske elbil-markedet er utladet, er det fortsatt en hvis spenning i det norske.Takket være subsidiert entusiasme står kunder i kø og venter på biler flere av dem aldri vil få kjøpt.Les mer 4835124[/snapback] Det jeg ikke fatter med elbiler er den begrensete rekkevidden. "Alle"produsentene sier at bilen deres har en rekkevidde et sted mellom 80 til 120 km. Avhengig av bilmodell. Rart å tenke på at det allerede i 1918 fantes elbiler med den samme rekkevidde. (ref: Detroit Electrics personbil ) Kilde: http://www.carhistory.no/Miljobilen.html 7067656[/snapback] Antar at de gikk i en litt annen hastighet enn dagens biler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det finnes elbiler med rekkevidde bortimot 400 km. Deriblant tesla roadster.. Skrev et innlegg om dette emne for ikke så lenge siden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=683312&hl= Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ikke fa.. om jeg skal ha el-bil! Ingen lyd, toppfart er ofte lav og ikke no drag! Endret 18. mars 2007 av Pekkedrolten Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ikke fa.. om jeg skal ha el-bil! Ingen lyd, toppfart er ofte lav og ikke no drag! 8180464[/snapback] Elbiler er de fremtidens raskeste biler. Denne for eksempel har en top fart på 370 Km/t 0-100 på 4 sek. Og ting er stadig i utvikling. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ettersom jeg forsto så driver Mitsubishi med en spesiell Evo - en med fire elektromotorer. En til hvert hjul. Den går visst ganske bra og. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Denne med toppfart 370 har jeg sett i autofil. Den er jo et unntak da. EVO'en heter Lancer MIEV. Den går jo på bensin og tror jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Her konkurerer en elbil mot en ferrari 360 og en porsche carrera GT på kvartmila Problemene med elbilene ligger i batterien. Lang lade tid, liten rekkevidde , "liten" levetid og høy pris Batteri teknologien er derimot i utvikling. Deriblant brukt i denne SUVen fra Phoenix Motorcars Endret 8. april 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg