Jolle99 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg har (som de fleste andre?) radiatoren min i toppen av kabinettet. Men ville det ikke være fordelaktig å sette den heller så langt ned som mulig? Radiatoren "kjøler" vannet som strømmer gjennom til "romtemperaturen", så det ville være ganske fordelaktig å ha en lav romtemp som mulig... Varmen i kabinettet/rommet vil stige opp, så det vil være "kaldere" lengre ned i kabinettet...? Noen tanker om dette noen? + noen tanker om å la radiatorvifta suge eller blåse på radiatoren? Satt min til å suge, synes å huske jeg leste det var best ett sted... Lenke til kommentar
dale Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Mener å huske at Skrue og gutta mente at det var beste å ha den lavt, pga at man skal ha minst mulig "løfte høyde" til pumpa :smile: Eller noe i den duren Lenke til kommentar
[space] Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg ville vel vært skeptisk til å ha noe med vann i over strømforsyninga i det hele tatt. Bedre ved en eventuell lekasje å få vann nede i kabinettet enn at det renner ned på 230V komponenter. Da venter vel fyrverkeri og sikringer som går vil jeg tro. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 jeg tror unders er best, den eneste - jeg ser er at det antagelig vis ville komme mer støv ditt. ellers peker allt for unders. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg plasserte min forige radiator i toppen, dette er ikke fordelaktig av den simple grunn at hvis du ikke vil ha vanntank, men derimot lufteventil, så må den være det høyeste punktet i sløyfen, og ikke radiatoren. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hvor er det kaldest ? Helt nede med gulvet eller 60 cm over ? Svaret er nede med gulvet, spesielt ved kaldere årstider. Da får blir jo luften som radiatoren for blåst over seg kaldest mulig, noe som er fordelaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå