erlen_la Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Når jeg våkna i dag, ville ikke maskinen starte i det hele tatt. Det som er merkelig, er at alle viftene i maskina gikk (kabinett-vifter, CPU-vifte, vifte på skjermkortet og viftene i PSU). Prøvde gjenntatte ganger å slå maskina av og på med startknappen, men ingen reaksjon. Når jeg trekker ut strømkabelen og setter denne inn igjen, starter alle viftene automatisk, men ellers er det ingen reaksjon fra CPU eller harddisker.... Er litt usikker på hva slags hovedkort jeg har, men det er en 4 år gammel AMD XP 1700 maskin. Noen som har noe anelse om hva som har gått galt. Hovedkortet som har tatt kvelden eller ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 hvis ikke harddiskene reagerer så kan det være psu som har røket. du kan jo prøve med en annen hvis du har en pc til eller kan låne en pc. (trenger bare å bytte om på de største kontaktene og se om du får bilde. Lenke til kommentar
erlen_la Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Så det kan være PSU'en som har røket, selv om den forsyner viftene med strøm.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 er ulike railer så det høres litt rart ut, men husk at psu blir aktivert av hovedkortet (to pinner som kortsluttes) og da starter viftene (hovedkortet har strøm og psu er på og viftene der snurrer), men så kommer du til det at hardisken ikke får strøm selv om resten får strøm og det høres rart ut. Det kan tyde på at du har satt inn nye komponenter og at psu er for treig til å dra dem (psu skal dra hardisker uavhengig av hk når den har startet), at en kabel fra psu til hd er gåen (aldri sett), at psu har gått (har sett det før men da pleier den å være helt død) eller at du har sett/hørt feil og hardiskene går/kabelen sitter løs i diskene. Er sistnevnte tilfelle så endrer det alt =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå