FranzJosef Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Er det ikke noe sted dette står mer om? Hvem har "funnet" på den, er det noe statlig krav til forhandlerne? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det er vel opptil hver enkelt forhandler å bestemme hva de vil dekke. Normalt er at den dekker kun motor og drivverk. Dvs de delene av en bil som det sjelden er noe galt med. 50/50 betyr at du får halve regninga. Så jeg vil nok si at en slik garanti ikke er så mye verd. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Så det finnes ingen standard for hva en 50/50 garanti skal dekke? Da er det veldig rart at alle bruker begrepet uten å konkretisere. Jeg har akkurat kjøpt en bil med 50/50 3MND bruktbilgaranti, men ingen av disse begrepene har altså noen standard? Det står ikke nærmere beskrevet i kontrakten hva denne bruktbilgarantien dekker. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Du må nok ringe forhandleren og spørre. Det er nok ingen standard på dette. Har fabrikkgarantien gått ut, er ikke forhandleren pliktig å gi deg noen garanti i det hele tatt. Er det noe galt med bilen du har kjøpt ? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Tja, det eneste jeg selv har avdekket er at bensinmåleren ikke fungerer. Det så forresten forhandleren også siden bilen stoppet etter en halvtime og forhandleren kom kjørende med en bensinkanne... Ellers tenkte jeg å ta den til service og var jo da interessert i hva forhandleren da evt. må dekke av de finner ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå