Lorang-Dahl Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Sitter her på jobben med en WD s-ata 80gb-disk. Den er helt latterlig treg, kopiere ting over til den tar unormalt lang tid, mp3/film hakker, og maskinen går tregt når jeg prøver å lese fra disken. Den går gjennom errorcheking fint, og jeg defragmenterer jevnlig. Noen som vet hva dette kan komme av? Christoffer som har søkt forum, men de fleste andre med denne type tråd har ikke kommet frem til noe. Endret 13. september 2005 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
maximus Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Gå til Control Panel>Device Manager>(SATA)IDE/ATAPI controllers og sjekk om disken kjører på Ultra DMA Mode 5. Hvis du har raid controller må du sjekke denne. Anbefaler at du legger inn driveren på nytt (Last ned siste versjon fra internett). Endret 13. september 2005 av maximus Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Nå ligger det jo ikke noen "sata"-channel under der, men hva jeg kan se under de respektive IDE-channelene så kjører den enten 2 eller 5. Sansynligvis 2. Skal se om Dell (hurra) har sluppet noen nye superdrivere. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Det var forøvrig latterlig vanskelig å finne drivere til en Dell =) - Har ikke kommet noe lenger på vei ;/ Noen andre som har noen tips? Endret 13. september 2005 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
maximus Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Det var forøvrig latterlig vanskelig å finne drivere til en Dell =) - Har ikke kommet noe lenger på vei ;/ Noen andre som har noen tips? Da må du laste ned "Everest Home edition" for å finne ut hva slags hardware du har. Så kan du late ned drivere som er tillpasset dette. Endret 13. september 2005 av maximus Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 jeg har visst nyeste drivere, uten at jeg kan si at de hjelper nevneverdig. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har du en annen kontakt kan du prøve å flytte den over til denne. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Hmm, jeg får nesten prøve det.. Må bare grave ut maskina fra den teite holderen sin =) Kommer tilbake med update! Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Gå til Control Panel>Device Manager>(SATA)IDE/ATAPI controllers og sjekk om disken kjører på Ultra DMA Mode 5. Med all mulig respekt, UDMA-5 er en P-ATA standard ikke en S-ATA standard... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå