Dinsdale Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Play regner frakten med i sine varer. Når det gjelder moms beregner man ikke moms når man sender varer ut av landet, nesten som tax-free. Den prisen du ser (omregnet i kroner) er den du betaler hvis du slipper avgifter. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 1 krone = 11,6 pund Da skulle jeg handlet mye da Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Personlig ville jeg, som sikkert de fleste andre her, hatt stort utbytte av en slik heving. Men saken er den vil gjøre det vanskeligere for norske bedrifter å konkurrere. Dersom "alle" varer til under 1000,- ble bestilt fra utlandet, ville norsk næringsliv tatt stor skade (som er pålagt å legge 25% moms på sine varer, en sats som varierer fra land til land), og arbeidsplasser ville gå tapt. Så jeg vet ikke hva jeg egentlig håper ...? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Vel, det kan jo muligens hjelpe distributørene i norge til å sette ned prisen ut til butikkene, er derfor det er så sinnsykt dyrt. Innkjøpsprisen til norske butikker er langt over prisen man kan kjøpe spill til på feks play.com Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Så er nå norske lønninger og priser langt høyere enn i utlandet også. Jeg var på kurs i Sverige en gang, og de svenskene som var ansatt i akkurat de samme stillingene tjente ca. 60% av hva vi gjorde i Norge. Så selv om ting er billig i andre land, er det ikke nødvendigvis billigere relativt til lønningene i det landet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Vi får se om det blir noe av denne saken ? http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article456184.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå