Gå til innhold

Fra 200,- til 1000,- Vår nye regjering...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tro på at dette blir gjennomført, hvor fort er en annen sak. Det er en relativt liten og veldig konkret sak som blir lagt merke til av en god del tusen personer i dette landet. Er vel praktisk talt bare høyre og krf som er mot å øke grensa nå, hvis jeg husker riktig.

Soleklart flertall for å heve den ja. Det er omtrent som NM i flertall faktisk. Rød/Grønt+Frp er jo omtrent hele stortinget nå.

Men jeg blir likevel overrrasket om dette blir en realitet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder politiske avgjørelser så tror jeg ikke på noe før det faktisk har blitt vedtatt og gjennomført....Har faktisk fått en stor porsjon med politiker forrakt p.g.a alle løftene de har kommet med men som ikke er blitt gjennomført... :dribble:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Sett at denne loven blir gjennomført, kva kan du kjøpe utan at det blir lagt på moms?

1 krone = 11,6 pund. Vil ei vare til 85£ (986kr) komme under grensa? Eller må du først plusse på moms, så ei vare til 65£ (65*11,6*1,25= 945kr) går under?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Sett at denne loven blir gjennomført, kva kan du kjøpe utan at det blir lagt på moms?

1 krone = 11,6 pund. Vil ei vare til 85£ (986kr) komme under grensa? Eller må du først plusse på moms, så ei vare til 65£ (65*11,6*1,25= 945kr) går under?

er vel at vare inkl frakt skal være under 1000 antar jeg.

Lenke til kommentar
Går jo ut over norske butikker hvis man handler mye mer i utlandet da...

Joda, til en viss grad. Jeg handler for det meste bare ting fra utlandet som jeg ikke får tak i her til lands, eller ting som er utrolig mye billigere i andre land. Å kjøpe f.eks. datautstyr fra utlandet tror jeg ikke jeg vil gjøre uansett, siden vi i norge har så fint opplegg for oss forbrukere med angrerett og reklamasjon. Spill osv. syns jeg ikke det er så stor forskjell på at jeg vil handle fra utlandet f.eks.

Edit: Admin'c (posten over min). I dag er det vel prisen på produktet uten frakt som skal vurderes for mva / ikke mva. Hvis prisen på varen overstiger 200kr, så skal man vel betale mva for både varen og fraktkostnader. Er slik jeg husker det i allfall. Ville vel tro at en ny ordning vil beholde de samme reglene som vi har i dag, bare med økt grense, selv om det selvsagt ikke er sikkert.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...