Gå til innhold

ABIT TH7II - RAID Stopper opp!

Shicca

Anbefalte innlegg

Mitt nye hovedkort fra ABIT (TH7II - RAID) stopper før/under innlasting av BIOS. Jeg får en feilkode 26. Jeg har lett etter en mail adresse til abit, men finner ingen.

1. Vet noen hva koden 26 betyr? (Står ikke i manual)

2. Mail adresse til tech support hos abit, noen som vet dette?

Resten av systemet:

GPU: Gainward GeForce 4 Ti 4600 Golden Edition

RAM: 2x 256 RDRAM, 2x C-RIMM brikker

CPU: 2,4 GHz Intel Pentium 4

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem selv.

Jeg satt sammen 2 maskiner med TH7 II RAID

men med forskjelige RAM.

Maskin nr. 1 512MB KINGSTON RAM (feilfri)

Maskin nr. 2 512MB ORIGINAL RAM (kommer ikke på bios)

Skiftet RAM på maskin nr.2 med KINGSTON (feilfri)

Jeg returnerte ramen idag og bestilte KINGSTON.

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Hen på BOOT code 26 betyr vel "Unknown CPU" hvis jeg ikke tar helt feil. Dette betyr at BIOSen på hovedkortet er for gammel til å takle din 2.4GHz NW P4. Må få flashet til ny BIOS, eller ganske enkelt skifte BIOS chip.

Mailer du ABIT support så kommer det en ny BIOS chip til deg i posten om ca. 5 dager.

-KJ

Lenke til kommentar

Hvis du skal flashe BIOS, så må du ha en gammel P4 (Williamette) for S478 for hånden. Fungerer ikke uten det. Har du ikke det, så er det enkleste å sende en mail til ABIT i Nederland. Hadde samme problem selv, og de sendte ny BIOS prompte... :smile: Virkelig god service der nede!

-KJ

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å resette CMOS? Verdt et forsøk.

Hvis ikke det virker, få tilsendt en ny bios chip fra abit-holland, flashet med den nyeste bios-versjonen (7C).

Du kan også, om du har muligheten, låne en cpu 478 hos en kompis for å se om pcen starter. Da kan du flashe til den nyeste biosen selv.

Lykke til!

bt

Lenke til kommentar

En kamerat hadde akkurat samme problemet med samme hk..

han ringte etter (kule meg) sin hjelp, og jeg satt der en stund.. Så fant jeg på og ta av kjøleren og se om cpu`en var satt riktig på; men da så jeg at det ikke var noen cpu i socket`en! :grin:

En annen ting er at hvis du har "bare" 2 rambrikker, må du putte i de 2 *"replacerne" som følger med hk. (man må fylle alle slot`ene)hvis ikke booter du heller ikke..

Happy Hunting!

[ Denne Melding var redigert av: fy_pokker på 2002-08-14 11:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 11:22, floppy skrev:

Har du forsøkt å resette CMOS? Verdt et forsøk.

Hvis ikke det virker, få tilsendt en ny bios chip fra abit-holland, flashet med den nyeste bios-versjonen (7C).

Du kan også, om du har muligheten, låne en cpu 478 hos en kompis for å se om pcen starter. Da kan du flashe til den nyeste biosen selv.

Lykke til!

bt

Hvis du leser mitt innlegg, rett over ditt eget, så vil du se at jeg foreslo _AKKURAT_ det samme, bare 10 timer før deg. Vennligst slutt med rehashing av andres poster, det får deg bare til å se tåpelig ut.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...