Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har ikke følelser

Anbefalte innlegg

Er selv slik at jeg ikke blir noe trist e.l. når noen kjente dør.

Når bestemora mi (som var den personen jeg var mest glad i i hele livet mitt) døde, så ble jeg liksom ikke trist..

Men når jeg tenker på det nå til dags, tenker på at jeg aldri kommer til å se henne igjen, så kan det komme noen tårer..

Kan se på en død person som har hjernen liggende på siden av seg etter en ulykke uten å blunke..

Kan se på ekte bilder / filmer av døde folk uten å reagere..

Har vel litt med hvor store baller jeg har? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hmm.. nå har jeg et friskt eksempel på dette med ikke kjenne følelser... var det noen av dere som hørte om de gutta som kjørte utfor med traktor i melhus, trøndelag??

ja.. det var fetteren min det.. han brakk en haug med bein og hjernerystelse og sånt.. men jeg brydde meg ikke lissom :S :hmm: kjente ikke noenting..

Lenke til kommentar

Jeg tipper det kommer med tiden etter hvert som du trenger den som dødde da kjenner du det skikkelig sånn tror jeg det er....akkurat som når en som passet mye på meg da jeg var liten 1-3år fikk kreft og døde. jeg fikk følelser når jeg var rundt 7-8år....da begynte jeg å forstå virkelig hva jeg hadde mistet

Lenke til kommentar

Besta døde for et par år siden. Hadde alzen. Var letta når jeg hørte at hun endelig fikk slippe.

Gikk på skolen. Drakk brus og hadde det igrunn ålreit. Fire-fem dager senere var det begravelse. Jeg knakk totalt sammen.

Poenget er at man er ikke klar over følelsene sine før faktisk noe har skjedd.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Jeg er såpass heldig (hittil) at jeg bare har mistet en person som stod meg nær. Erfaringen jeg har fra det var at jeg personlig ikke var så veldig lei meg. Jeg tenkte mye på det og sånn, men det var ikke så veldig mye gråting. Det som gikk mest inn på meg var hvordan mine nærmeste plutselig tok til tårer. Det var sånn jeg klarte å bli lei meg også. Jeg forstod at denne personen hadde vært så veldig betydningsfull for så veldig mange.

Lenke til kommentar

For noen år siden mistet jeg bestemoren min og jeg felte ikke en tåre. Følte meg skikkelig dårlig og spesielt fordi da jeg fikk beskjed om at hun var død var jeg på fest og var ganske i kakken allerede. Kunne liksom ikke slutte å feste på en måte og da følte jeg meg veldig dårlig!

Sorgen kom i begravelsen og etterpå og da kom det veldig sterkt! Sånt må bare sige inn for man ser ikke alvoret i det på en måte med en gang. Faren min har en teori om at man ikke føler så mye med en gang er fordi man prøver å skåne seg selv. Mulig det er noe i det.

Lenke til kommentar
Jeg var skikkelig følelsesløs før, men nå gråter jeg av filmer. Jeg savner den gamle meg.

Me too. Bare at jeg kan få tårer i øynene av en reklame. :blush:

Jeg har også opplevd å få beskjed om at en slektning er død mens jeg er på fest. Men denne slektningen sto meg absolutt ikke nær, selv om han bodde 5 meter unna meg da jeg var liten. I det hele tatt en liten såpeseriehistorie den greia der.

Uansett, jeg fikk ikke dårlig samvittighet for å ikke bli trist, jeg tror, som mange andre her har nevnt, at det har med hvor nær du sto personen. Og hvor følsom du vanligvis er.

Lenke til kommentar
Det kommer ofte en smell senere.....

Skjedde senest i dag.. Ikke hyggelig. :(

Skjedde med meg også, fikk en skikkelig psykisk smell i dag! Knekte helt sammen og klarte ikke å holde tilbake... Første gangen på 8-10 år at jeg har vært slik...

Før håpe d blir likar i morra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...