Gå til innhold

Menneskeskader i datamiljøet

medlem-68510

Anbefalte innlegg

På gamle kabinetett mitt endte det alltid opp i blodbad hver gang jeg skulle skru eller bytte ut noe.. drittkabinett med skarpe kanter i samarbeid med fuckings IDE strømkabler som sitter godt fast :blush:

Det har jeg også opplevd :D Har en eldgammel IBM-ting, der alle kablene står bom fast. Harddisken der var tilogmed jordet med en ekstra kabel til psu'n :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
På gamle kabinetett mitt endte det alltid opp i blodbad hver gang jeg skulle skru eller bytte ut noe.. drittkabinett med skarpe kanter i samarbeid med fuckings IDE strømkabler som sitter godt fast  :blush:

Hender at jeg også sliter litt med IDE-kablene. Er det virkelig nødvendig å lage dem slik at de ikke går an å få dem fra hverandre igjen?

hehe , når jeg skulle mekke på ferdig datan til mamma så var ide kablene LIMT fast !

skader med data må jo være hjærne skalde av og sitt i ot baren hele tiden :D:p

¨

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg snublet i kabler så jeg trynte med hodet først inn i en skrivepult.. Slo heldigvis ikke hull i hodet... I tillegg til skadene på trommehinnene mine da jeg kjørte 110 V inn i en pc...

Lenke til kommentar

En tidlig morgen skulle jeg plugge i et støpsel til maskinen i en åpen stikkontakt. Dette var ikke spesielt lurt å gjøre, jeg bomma nemlig totalt, og fikk mye strøm gjennom kroppen. Hånden satt fast (strømmen gjorde at musklene i armen ikke fungerte, samt at jeg var "limt" på stikkontakten), og jeg måtte bruke den andre hånden min til å få den løs. Hele den dagen hadde jeg hodepine.

Kanskje ikke en skade, men det var iallefall en opplevelse. :wee:

Lenke til kommentar
En tidlig morgen skulle jeg plugge i et støpsel til maskinen i en åpen stikkontakt. Dette var ikke spesielt lurt å gjøre, jeg bomma nemlig totalt, og fikk mye strøm gjennom kroppen. Hånden satt fast (strømmen gjorde at musklene i armen ikke fungerte, samt at jeg var "limt" på stikkontakten), og jeg måtte bruke den andre hånden min til å få den løs. Hele den dagen hadde jeg hodepine.

Kanskje ikke en skade, men det var iallefall en opplevelse. :wee:

Du er klar over at du skal til lege etter å ha fått den typen spenning i deg? Kan være livsfarlig, og behøver ikke å vises umiddelbart.

Lenke til kommentar
Du er klar over at du skal til lege etter å ha fått den typen spenning i deg? Kan være livsfarlig, og behøver ikke å vises umiddelbart.

Uff, det visste jeg ikke. Det er relativt lenge siden (minst et år), så det er vel unødvendig å gå til lege nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...