BBC Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Noen som kjenner til et program som overvåker upload/download (mengde og hastighet) i likhet med DU-Meter, men som kan skille mellom trafikk på internt og eksternt nettverk? Det kan gjerne også tillate å overvåke en spesifikk IP (eller IP-range). OS: Win 2000. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Våger meg på en bump her jeg. Kan legge til at det bør være gratis - iallefall ikke mange hundrelappene. Lenke til kommentar
.Tv.Neo Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 DU-Meter kan skille melvom internet og nettverk trafikk! Klikk på "Options->Network interface to monitor" Og velg hvilket Kort/modem den skal overvåke... Dette er på Version 3. Visst du har en eldre... Lenke til kommentar
ooops Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Prøv NetPerSec fra PC Magazine. Er gratis. http://common.ziffdavisinternet.com/downlo...039/netpsec.zip Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-17 22:14, .Tv.Neo skrev:DU-Meter kan skille melvom internet og nettverk trafikk!Klikk på "Options->Network interface to monitor"Og velg hvilket Kort/modem den skal overvåke...Dette er på Version 3. Visst du har en eldre... Joda, har v3, men hjelper meg ikke langt på vei uansett. Litt utdypning av "problemet"; Jeg har 1 stk. nettverkskort som er tilknyttet NTNU-nettverket (129.241.*.*). Jeg vil altså logge hvor mye trafikk det er innad på 129.241.*.*, og hvor mye som går ut av NTNU-nettverket. Det kan jeg ikke se er mulig, ettersom "network interfaces to monitor" i DU-Meter (og NetPerSec) kun gir alternativene "All interfaces", "Dialup-connections only" og "mitt nettverkskort". Altså ingen mulighet til å skille mellom intern og ekstern trafikk. Noen flere gode ideer? (takk for NetPerSec, oops, men det har samme funksjonalitet som DU-Meter) Lenke til kommentar
ooops Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Mulig jeg er på bærtur, men hva med en firewall(f.eks Kerio) og sette opp forskjellige soner? edit: og logge sonene for trafikk. [ Denne Melding var redigert av: ooops på 2002-08-18 00:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå