Gå til innhold

endelig hevn over illustrert vitenskap


storken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har sånn skilt der hvor det står at reklame ikke ønskes, men det hjelper ikke en damn shit. :(

Har dere en skikkelig lapp da, eller en lekelapp fra Clas Ohlson? Du må registrere at du ikke ønsker uønsket reklame, hvis ikke hjelper det ikke en dritt. Jobber der reklamen pakkes, da trekker vi fra de som ikke vil ha uregistrert reklame før det sendes ut til postmennene. Så det er rett og slett ikke nok reklame til å gi både til de som som skal ha og de som ikke skal ha. Men, av ogtil får du informasjonsreklame (f.eks kultur-greier. Dette er noe alle skal ha, selv om du er registret.

 

Så det så :p

Lenke til kommentar

Har selv jobbet i et slikt reklameutleveringsbyrå.

 

For det første gir de fleste budene dessverre f i om du har en lapp på postkassen, de vil bare bli ferdige så fort som mulig.

 

Allikevel vil du få reklame i aviser, adressert reklame osv. Noe av reklamen skal leveres til alle, med eller uten slik lapp på postkassen, det får budene beskjed om.

 

Liker også godt illustrert vitenskap, men slik "Meld deg inn og få et stilig termometer/lommeradio/arbåndur + to gratis nummer + et års abonnement for kun kr 99,- (tidligere 999,-)" begynner jeg å bli rimelig lei av.

Lenke til kommentar
Men, av ogtil får du informasjonsreklame (f.eks kultur-greier. Dette er noe alle skal ha, selv om du er registret. Så det så :p

Hvorfor det? Kan du gi et eksempel? Hvilken hjemmel har reklamebyråene til å reklamere for oss som har registrert oss mot all uadressert reklame?

For informasjon skal du ha selv om du er registrert mot reklame, da det ikke er reklame i den grad. I går sendte vi f.eks ut "kulturuke i Årstad" elns, hvor det står om de forskjellige aragementene. Jeg jobber i Posten btw...

 

Har selv jobbet i et slikt reklameutleveringsbyrå.

 

For det første gir de fleste budene dessverre f i om du har en lapp på postkassen, de vil bare bli ferdige så fort som mulig.

 

Det er mulig reklamebyråene gir en god faen i de lappene, men Posten gjør ikke det.

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Har selv jobbet i et slikt reklameutleveringsbyrå.

 

For det første gir de fleste budene dessverre f i om du har en lapp på postkassen, de vil bare bli ferdige så fort som mulig.

Akkurat sånt blir jeg skikkelig forbanna på. Hvis jeg får tak i en av de jævlene som leverer reklame på tross av at det står et klart og tydelig orginal klistremerke på postkassa og reservasjon så skal jeg kjefte fyren huden full, få navnet til han og arbeidsgiver og ringe arbeidsgiveren og gi han like mye kjeft. Så håper jeg det setter en stopper for søplet.

 

Allikevel vil du få reklame i aviser, adressert reklame osv. Noe av reklamen skal leveres til alle, med eller uten slik lapp på postkassen, det får budene beskjed om.

Adressert reklame er noe annet. Det er reklame man ønsker siden man selv aktivt må melde seg på slik reklame (hvis man har reservasjon mot reklame). Reklame i aviser er også greit siden man har "godtatt" det ved å kjøpe avisen. Man kan la være å motta avisreklame på en enkel måte: La være å kjøpe avisen. Jeg har ikke noe tiltro til at sjefen for reklamebudene har lov til å levere ut reklame på tross av reservasjoner. Dvs. at sjefen også gir en f. i dette. Jeg går heller ikke på det trikset å kalle reklamen for "informasjon om produkter/tjenester", det er like fullt reklame.

 

Det Psykopatisk Kaffelefse sier de gjør i posten har jeg mer tiltro til. Det er bra de respekterer reservasjoner. Den informasjonen som skal utdeles til alle håper jeg er mer i karakter av nyttig info som beboerene bør vite, f.eks "vannverket skrur av vannet mandag mellom kl 09 og 10" og slikt. Men reklame for kulturarrangementer, festivaler og slikt mener jeg er like mye reklame som all annen reklame. Men sånt har jeg ikke opplevd å få i postkassa her.

Lenke til kommentar
Det Psykopatisk Kaffelefse sier de gjør i posten har jeg mer tiltro til. Det er bra de respekterer reservasjoner. Den informasjonen som skal utdeles til alle håper jeg er mer i karakter av nyttig info som beboerene bør vite, f.eks "vannverket skrur av vannet mandag mellom kl 09 og 10" og slikt. Men reklame for kulturarrangementer, festivaler og slikt mener jeg er like mye reklame som all annen reklame. Men sånt har jeg ikke opplevd å få i postkassa her.

Nettopp sånn reklame som er informasjon, og da må nesten alle få det. Kulturarragementer ligger på grensen, men er desverre ikke jeg som bestemmer hva som er informasjon og hva som er reklame :p

 

Er ganske avansert hele reklame-greien. Før jeg begynte å jobbe trodde jeg postbudet tok en av den reklamen, en av osv, og la oppi postkassa. Er ikke slik det foregår i det hele tatt. Vi kjører reklamen på maskiner, og den lager "ferdige" bunter med legg, der ett legg er en husstand, og ett legg inneholder den og den reklamen. Er heller ikke sånn at alle i samme postnummer får samme reklamen, f.eks får de som bor i ett borretslag sjeldent gartner-reklame, mens de som bor i enebolig får....

Lenke til kommentar
Har selv jobbet i et slikt reklameutleveringsbyrå.

 

For det første gir de fleste budene dessverre f i om du har en lapp på postkassen, de vil bare bli ferdige så fort som mulig.

Akkurat sånt blir jeg skikkelig forbanna på. Hvis jeg får tak i en av de jævlene som leverer reklame på tross av at det står et klart og tydelig orginal klistremerke på postkassa og reservasjon så skal jeg kjefte fyren huden full, få navnet til han og arbeidsgiver og ringe arbeidsgiveren og gi han like mye kjeft. Så håper jeg det setter en stopper for søplet

Er det en lege til stede, gi denne moderatoren to valium og få ham til å ringe deg i morra :p

 

Kunne ikke hvert mer enig, skulle tro at jobben gikk fortere hvis man hoppet over de som ikke ville ha reklame :hmm:

Eller må de bare gå lenger til de er tomme?

 

Edit: Kan jo slenge på at Illvid er et meget bra blad, mener å huske at det var et sånn tilbud som gjorde at jeg begynte å abbonere på det...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Melde meg på illustrert vitenskap(elns) jeg, skulle få sånn USB penn, gjett hvem som aldri fikk det..

Samme her. (kampanje på hjemmesidene deres) Jeg fikk bare et kjipt "digitalt kompass" som jeg ikke hadde stolt på for 5 øre. ("kompasset" viste nord forskjellige veier etterson hvor raskt man snudde det rundt) Altså hadde det ikke noe med magnetiske felter i nærheten å gjøre). Etter å ha levert noe så tragisk så fortjente de ikke annet enn at jeg mottok de to billige bladene og meldte mag av. Kanskje jeg skulle hive meg på et nytt tilbud snart :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Melde meg på illustrert vitenskap(elns) jeg, skulle få sånn USB penn, gjett hvem som aldri fikk det..

hey det gjorde jeg også! men fikk heller ikke en usb minnepenn men et cd labeling kit som s**** hardt.

 

meldte meg ut og etter det har jeg vært plaget med slike telefoner og reklame i posten.

Jeg fikk ikke noe som helst!

Moren min vant et musikk annlegg engang, hun fikk en CD med mozart..

 

Det var ikke illvit men..

Lenke til kommentar
Melde meg på illustrert vitenskap(elns) jeg, skulle få sånn USB penn, gjett hvem som aldri fikk det..

Sjekka du om det stod noe om leveringstid på den usb-pennen ?

 

Jeg bestilte et spnnt 2 blader + mp3-spiller.

Bladene kom, men mp3-spilleren måtte de bruke litt lengre tid på.

 

 

Artig mp3-spiller...virker ikke.

Lenke til kommentar
Melde meg på illustrert vitenskap(elns) jeg, skulle få sånn USB penn, gjett hvem som aldri fikk det..

Sjekka du om det stod noe om leveringstid på den usb-pennen ?

 

Jeg bestilte et spnnt 2 blader + mp3-spiller.

Bladene kom, men mp3-spilleren måtte de bruke litt lengre tid på.

 

 

Artig mp3-spiller...virker ikke.

Jeg som tulla. Var 2 år siden.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...