Gå til innhold

kjøpe ny, selge gammel. Prisantydning?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har vurdert å kjøpe meg ny PC. Men jeg bet ikke om det er helt vits enda.

jeg har:

P4 2,8@3,2, 2gb ram, Asus v9999 6800, 200gb maxtor, Abit AI7, Leadtek winfast tv-kort, Nec 3520, TT Tsunami, Rheobus viftestyring, Harddisk-kjøler, minnekort-leser.

UV-belysning

Bilder:

img94573ho.th.jpg

img94552pn.th.jpg

Hva ville dere gitt for et slikt system?

Jeg lurer på hvor mye jeg kan få for dette, siden da kan jeg kjøpe meg nytt system.

Det nye systemet jeg har tenkt meg er DETTE

HVa bør jeg eventuelt endre på?

Mener dere at det er vits?

Spiller mye, bittelitt PS, skal klokke.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har du penger så er det jo bare og bytte. Men hva du får for den du har, mot hva det koster for nye pc'en tror jeg du blir skuffet over hva du får av ekstra ytelse. Men som jeg sier har du penger nok og sitter og kjøre benchmark programmer for og finne litt ekstra ytelse så løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Vel har du penger så er det jo bare og bytte. Men hva du får for den du har, mot hva det koster for nye pc'en tror jeg du blir skuffet over hva du får av ekstra ytelse. Men som jeg sier har du penger nok og sitter og kjøre benchmark programmer for og finne litt ekstra ytelse så løp og kjøp.

Problemet er at jeg bare får 3800 poeng med mitt 6800 kort i 3dmark05. Dette kortet yter rett og slett dritdårlig!

Noen som har en liten prisantydning?

@kandalf: De kan jeg bare fjerne når jeg selger den ;)

Edit: 8000-10 000kr på QXL.no? :green:

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg bare får 3800 poeng med mitt 6800 kort i 3dmark05. Dette kortet yter rett og slett dritdårlig!

Noen som har en liten prisantydning?

@kandalf: De kan jeg bare fjerne når jeg selger den ;)

Edit: 8000-10 000kr på QXL.no? :green:

stjernene vakke negativt... hehe bare en liten stilig detalj synes jeg

Lenke til kommentar
Siden du har satt opp 4GB i ditt forslag, regner jeg med at du vet hvorfor du trenger så mye?

Jeg er i hvert fall nysgjerrig..

Skal kutte litt ned, jeg er glad i ram. BF2 krever mye. Jeg har et helt nytt 1gb kort som står i. Usikker på om jeg skal selge med dette. Dessuten er Ram billig for tiden. ;)

Lenke til kommentar
Bruk pengene du sparer på 2GB RAM på en Raptor 74GB du!

Sannelig, du sier noe ;)

Hva med å kjøpe 2gb ram + å spare den 1gb brikka jeg har fra før? Altså selge den gamle med 1gb ram.

slett ikke dumt tenkt...

bare sjekk at det nye hovedkortet støtter 3 ram-brikker (ikke alle gjør det!) for du må jo kjøpe 2x 1GB nye, siden S939 ikke støtter mer enn 4 brikker...

Lenke til kommentar
Bruk pengene du sparer på 2GB RAM på en Raptor 74GB du!

Sannelig, du sier noe ;)

Hva med å kjøpe 2gb ram + å spare den 1gb brikka jeg har fra før? Altså selge den gamle med 1gb ram.

slett ikke dumt tenkt...

bare sjekk at det nye hovedkortet støtter 3 ram-brikker (ikke alle gjør det!) for du må jo kjøpe 2x 1GB nye, siden S939 ikke støtter mer enn 4 brikker...

Altså enten 2x1gb eller 4x1gb?

Liker ikke minnekjølerene på rammen. Noen som vet om de er lette å fjerne?

(bytte)

Noe dere mener jeg bør endre på?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
En ting til.

Er det noen som vet om en bra og tøff PSU? Den skal være rød, med røde kabelstrømper+kontakter.

Kan selvfølgelig sleeve selv, men det er stress.

Hipper 580 W, tror den kommer i Sort, Rødt og Blå. med matchende kabelstrømper, og avtagbare kabler

Æsj da. Ser ut som om den er gått ut fra det norske markedet. Noen som vet om en annen bra psu som har uttakbare plugger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...