tigerdip Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Kommunalminister Erna Solberg sier til NRK at man må huske på at de utenlandske valgobservatørene i Østfold er vant til helt andre forhold under valg. - Vi må huske på at disse som er observatører her, de kommer fra en helt annen erfaringsbakgrunn, der hver minste lille mulighet for å trikse og jukse må tettes igjen gjennom lovverket og praktiske rutiner, sier Erna Solberg. http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/v...05/5046882.html For gode nordmenn trikser ikke, gjør de ? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det finnes sikkert de som prøver seg på det, men det er jo helt riktig at det er litt andre forhold på små steder i Norge enn i f.eks. Irak. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 For i Irak så finnes det ikke slike små steder ? Og alle beboere på små steder i Norge er jo hederlige, det vet vi jo. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er vel heller slik at på små steder så kjenner folk hverandre. Du trenger ikke å spørre naboen om legitimasjon for at han skal bevise hvem han er. Eller gjør du? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nå er det jo ingen som har noe utbytte av å jukse med valget i en liten bygd i norge, utenom en potensiell skandale man sent ville glemt. Og ja, det er en forskjell på en etablert demokrati gjennom mange år, og f.eks et tidligere diktatur med sitt første valg Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Sitatet i oversettelse: "Disse snuskete og tyvaktige utlendingene er ikke som oss gode og ærlige nordmenn" Dere kan godt prøve å bagatellisere det, men utsagnet er mildt sagt ufint. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 For gode nordmenn trikser ikke, gjør de ? Nordmenn er selvsagt mye lik resten av verden, at vi trikser og mikser med det meste. Men når det gjelder valgfiksing så tror jeg egentlig at dette er et minimalt problem i forhold til en rekke andre land.. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Sitatet i oversettelse:"Disse snuskete og tyvaktige utlendingene er ikke som oss gode og ærlige nordmenn" Dere kan godt prøve å bagatellisere det, men utsagnet er mildt sagt ufint. Du trenger ikke å overføre dine egne meninger på Solberg. Hun mener det hun sier, og så får vi forholde oss til det. At du kaller dem "snuskete og tyvaktige utlendinger" får du selv stå for. Er det ikke en regel mot rasisme i dette forumet? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 La meg kjapt spørre: Var det noen som opplevde å komme inn i et avlukke, og se at det manglet stemmesedler for noe parti i år? Opplevd det tidligere? --- Det har vært rykter tidligere om at stemmesedler blir kastet, og at folk forskyner seg med så mange sedler at det blir mangel. Og ingen fyller opp. Men jeg vet ikke om det bare er rykter eller ikke. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Viktige endringer som bør utføres eller som iallefall må belyses når det gjelder valgloven: 1) Identifisering må innføres. Hva man kan identifisere i Berlevåg av korrekte personer stemmer ikke midt i Oslo. 2) Konvolutt til å putte stemmeseddelen i må gjeninnføres Hemmelig stemmegivning er alfa og omega for et demokrati. enhver person MÅ være sikker på at hans eller hennes stemme ikke skal bli tatt til intekt for taktisk stemmegivning og at INGEN skal få vite hva personen har stemt. 3) Og ta med stemmesedler fra lokalet blir forbudt sikkert flere punkter også.... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg måtte vise legitimasjon da jeg forhåndsstemte i Oslo. Måtte man ikke det på valgdagen? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg måtte vise legitimasjon da jeg forhåndsstemte i Oslo. Måtte man ikke det på valgdagen? Nope, så du kunne i teorien brukt andre personer sitt navn og brukt den stemmen. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 At du kaller dem "snuskete og tyvaktige utlendinger" får du selv stå for. Er det ikke en regel mot rasisme i dette forumet? Jeg tar sjansen på at moderatorene har en bedre evne til å forstå en enkel tekst enn det du viser at du har i dette tilfellet. Hvis du ikke ønsker å forstå hva hun uttalte får det være ditt problem. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg vet ikke hva moderatorene har med saken å gjøre, men at du kommer her med rasistiske tolkninger og prøver å lure deg til at andre er med deg på den er muligens ikke helt i henhold til reglene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Totalt usaklig, men:Erna er så j*vla feit og dum. Blir i dårlig humør bare jeg ser trynet hennes.. destod bedre at blått blir GRUSA just nu Slike utsagn er unødvendig, Erna som alle andre berer selv sin vekt, håper vi slipper flere slike kommentarer . Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Hun mener det hun sier Det er jo det som gjør det hele så skummelt. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Jeg vet ikke hva moderatorene har med saken å gjøre, men at du kommer her med rasistiske tolkninger og prøver å lure deg til at andre er med deg på den er muligens ikke helt i henhold til reglene. Nå troller du. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Til trådstarter: Hvorfor trampet egentlig Erna i salaten? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Tigerdip, det er du som kaller utlendingene "snuskete og tyvaktige". Hvis du mener jeg troller, hva prøvde du å oppnå med en slik uttalelse? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Og i denne tråden forsvant en liten passiar om Solbergs utseende. Folk som bare "må få sagt det" finner sikkert forum der slikt er passende debattemner. Her overlever det ikke. Diskuter saklig, sp slipper dere å legge tid og arbeid i innlegg som bare forsvinner... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg