Gå til innhold

Erna tramper i salaten - igjen

Anbefalte innlegg

Kommunalminister Erna Solberg sier til NRK at man må huske på at de utenlandske valgobservatørene i Østfold er vant til helt andre forhold under valg.

- Vi må huske på at disse som er observatører her, de kommer fra en helt annen erfaringsbakgrunn, der hver minste lille mulighet for å trikse og jukse må tettes igjen gjennom lovverket og praktiske rutiner, sier Erna Solberg.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/v...05/5046882.html

For gode nordmenn trikser ikke, gjør de ? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For gode nordmenn trikser ikke, gjør de ? :ermm:

Nordmenn er selvsagt mye lik resten av verden, at vi trikser og mikser med det meste. Men når det gjelder valgfiksing så tror jeg egentlig at dette er et minimalt problem i forhold til en rekke andre land..

Lenke til kommentar
Sitatet i oversettelse:

"Disse snuskete og tyvaktige utlendingene er ikke som oss gode og ærlige nordmenn"

Dere kan godt prøve å bagatellisere det, men utsagnet er mildt sagt ufint.

Du trenger ikke å overføre dine egne meninger på Solberg. Hun mener det hun sier, og så får vi forholde oss til det.

At du kaller dem "snuskete og tyvaktige utlendinger" får du selv stå for. Er det ikke en regel mot rasisme i dette forumet?

Lenke til kommentar

La meg kjapt spørre:

Var det noen som opplevde å komme inn i et avlukke, og se at det manglet stemmesedler for noe parti i år?

Opplevd det tidligere?

---

Det har vært rykter tidligere om at stemmesedler blir kastet, og at folk forskyner seg med så mange sedler at det blir mangel. Og ingen fyller opp. Men jeg vet ikke om det bare er rykter eller ikke.

Lenke til kommentar

Viktige endringer som bør utføres eller som iallefall må belyses når det gjelder valgloven:

1) Identifisering må innføres.

Hva man kan identifisere i Berlevåg av korrekte personer stemmer ikke midt i Oslo.

2) Konvolutt til å putte stemmeseddelen i må gjeninnføres

Hemmelig stemmegivning er alfa og omega for et demokrati. enhver person MÅ være sikker på at hans eller hennes stemme ikke skal bli tatt til intekt for taktisk stemmegivning og at INGEN skal få vite hva personen har stemt.

3) Og ta med stemmesedler fra lokalet blir forbudt

sikkert flere punkter også....

Lenke til kommentar
At du kaller dem "snuskete og tyvaktige utlendinger" får du selv stå for. Er det ikke en regel mot rasisme i dette forumet?

Jeg tar sjansen på at moderatorene har en bedre evne til å forstå en enkel tekst enn det du viser at du har i dette tilfellet.

Hvis du ikke ønsker å forstå hva hun uttalte får det være ditt problem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...