_mgr_ Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hei, jeg lurte på om noen har noen tips til meg angående kutting av viftehull. Jeg skal montere min DELTA 120mm. på siden av kabinettet, ved siden av plexi. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Fineste resultat får man jo ved å bruke en 12cm hullsag. Men slike er forj****g dyre ca 300 kr for drill-bit'en og 200-300 for et sagblad (og ja, du trenger begge). Ellers ser jeg mange som gjør det med Dremel, og setter på en list etterpå. PS: Spør ikke hvordan, jeg har ikke gjort det selv. _________________ Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 256MB SDRAM : Western Digital 60GB + IBM Deskstar 120GB : Logitech Dual Optical : IBM P200 20" [ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-08-13 14:04 ] Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Billigste blir vel å sage med en elektrisk stikksag, med blad for figurskjering i metall. Pluss en veldig stødig hånd. Legg på papirtape over hele området du skal sage på, tegn på papirtapen og sett i gang. (Papirtapen er for at ikke anligget på saga skal lage riper i lakken.) Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Håper du skal ha en liten motstand med den deltaen?! Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 blir ett fint lite fly ja :wink: Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 motstand??? Trengs ikke motstand når jeg har "baybus" til 2-3000 kr. på gang?? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Blir det ikke finere å sage fra baksiden av platen, da blir det jo ikke riper i lakken? Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 På en stikksag går jo bladet opp og ned. Og om jeg fulgte godt nok med i sløydtimene på skolen. (Noe det er fare for at jeg ikke gjorde) Så sager stikksaga på både opp og ned bevegelse. Så da blir det vel i grunnen hipp som happ hvilken side man kutter i fra. Uansett, bør man ha noe for å beskytte lakken. (om man ikke skal lakke ved en senere anledning) Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 12:45, Crinos skrev:På en stikksag går jo bladet opp og ned. Og om jeg fulgte godt nok med i sløydtimene på skolen. (Noe det er fare for at jeg ikke gjorde) Så sager stikksaga på både opp og ned bevegelse.Så da blir det vel i grunnen hipp som happ hvilken side man kutter i fra.Uansett, bør man ha noe for å beskytte lakken.(om man ikke skal lakke ved en senere anledning) Stikksaga kutter nok "bare" på vei opp. Dette medfører at bladet drar med seg spon opp, som legger seg på plata. Og da, når anligget til saga krabber over, blir det hakk og riper. Derfor bør du bruke tape eller lignende, for å hindre sponet i å ripe opp lakken. Og samtidig passe på å sage fra baksiden. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Haha, veldig morsomt Arachnid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå