carl-kr. Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) hei. fikk til stor glede min dell i6000 idag. men stusser på at cpu`en i samtlige programmer viser at den går bare på 799Mhz. den skal være på 1,7 intel pentium M centrino. jeg har blant annet brukt Cpu-z: -core speed: 799mhz -multiplier : x6,0 -FSB :133,0Mhz -bus speed :532,0Mhz et lite utdrag..kan ta et bilde hvis noen forteller meg hvordan.. merker at maskinen ikke er så rask som den kansje burde være..litt treg når jeg trykker rundt i windows. håper noen kan hjelpe meg da jeg er litt fortvilt og iikke helt vet hva jeg skal gjøre. si ifra hvis det er mer ifo dere trenger.. er jeg helt på jordet eller er det noe feil hær?trengs en justering? Endret 12. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Centrinoplattformen til Intel bruker mange metoder for å spare strøm. En av de er å redusere klokkefrekvensen på prosessoren når du ikke trenger all kraften. Grunnen til at du ser en så lav frekvens er rett og slett at maskinen har avgjort at du ikke trenger all prosessorkraften. Hvis du vil være sikker på at maskinen din fungerer som den skal lar du cpu-z vise frekvensen mens du starter et krevende program som tar noen sekunder å starte. Prosessoren vil da gires opp automatisk. Dette er i tillegg noe du som bruker ikke vil merke i praksis, siden det er snakk om millisekunder for å forandre prosessorfrekvensen. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Centrinoplattformen til Intel bruker mange metoder for å spare strøm. En av de er å redusere klokkefrekvensen på prosessoren når du ikke trenger all kraften. Grunnen til at du ser en så lav frekvens er rett og slett at maskinen har avgjort at du ikke trenger all prosessorkraften. Hvis du vil være sikker på at maskinen din fungerer som den skal lar du cpu-z vise frekvensen mens du starter et krevende program som tar noen sekunder å starte. Prosessoren vil da gires opp automatisk. Dette er i tillegg noe du som bruker ikke vil merke i praksis, siden det er snakk om millisekunder for å forandre prosessorfrekvensen. slo på cpu-z ,startet etterpå opp GTA og da går "core speed" opp til 1729,0Mhz. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Speedstep heter det greiene. Folk spør om dette flere ganger i uken. Burde nesten vært en sticky om dette så folk skjønner at prosessoren klokker seg ned og opp ved behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå