JohnsBond Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg kjøpte for en tre-fire år siden en bærbar pc fra www.multicom.no Den var fin i bruk, helt til den tok kvelden. Problemet mitt består i at jeg hadde vært idiot nok til å ikke ta back up av alle bildene jeg hadde lagret på pc'en. Nå lurer jeg på om det er mulig for meg å koble hard discen fra denne pc'en til min nye stasjonære pc, eller om det er noen annen måte å få hentet frem disse bildene. Såvidt jeg kan huske var pc'en av merket "Elitegroup" og mener modellen var en i-buddy om det hjelper noen her. Hilsen en spent hobbyfotoraf Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 ja, du kan ta harddisken ut av den bærebare og sette den inn i den stasjonære. bruk programmer som GTB (get data back. ikke gratis, men det finnes lignende som er det) til å få data tilbake. om ikke disken er ødelagt, kan det hende du ikke trenger å bruke noen programmer en gang. Nå beskriver du ikke helt konkret hva som er veilen, men om du får oppstartsbilde, kan det hende at du kan boote fra en cd og overføre filene dine til til en USB masselagringsenhet. Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hva legger du i "tok kvelden"? Fysisk tok kvelden? -Ibas kan ordne det meste, men det koster fort MYE! Tok kvelden type windows krasj hvor det bare er at windows ikke starter kan det være så enkelt som å koble disken til en annen maskin og hente ut det som evnt skal hentes ut. Lenke til kommentar
JohnsBond Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Med "tok kvelden" mener jeg at først konka cd-driven, før jeg opplevde at selve strøminntaket smeltet. Såvidt jeg kan skjønne, er det derfor ingen skader på selve disken. Og jeg kan ikke starte pc'en i det hele tatt. Takk for mottatte og fremtidige svar :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå