Jorek Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Yes da, da har jeg lasta ned Slackware 10.1, men jeg er litt usikker på om jeg har nok kunnskaper til å ta fatt på distroen. Jeg har har hørt at Slackware ikke er for nybegynnere så jeg vet rett og slett ikke om jeg har nok kunnskaper. Jeg bruker VectorLinux til vanlig(som er basert på Slack) og jeg har klart å fått opp et system som funker for meg. Er VectorLinux veldig mye vanskeligere enn Slackware? Jeg bare lurer: Hva mener DERE er nødvendige kunnskaper for å fyre igang med Slackware? Cheers lads, .:Jorek:. Endret 12. september 2005 av Jorek Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Flott valg det her, ihvertfall hvis du har boota en linuxmaskin før Det jeg mener er viktigst er ikke kunnskaper men et ønske om å få kunnskaper. Hvis du ønsker å bare ha en linuxburk til å surfe på nettet og skrive i OOo er ikke slackware så mye for deg, men hvis du ønsker å lære deg systemet og bruke tid på å lære deg alt så trenger du ikke nødvendigvis de store kunnskapene, bare litt tid og innsats :-) Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 litt tid og innsats :-) Og en hard vegg å stange hode i (linux generelt) for alle de "WTF?!" øyeblikkene Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Får du til Vector så får du til Slackware. Eneste Slackware krever er at du er villig til å lære. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Seff er jeg keen på å lære, derfor får jeg snart en printa versjon av Slackbook(eller hva den heter) i posten snart Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Er du flink til å lese, og bruke søkemotorer flittig, skal det nok ikke være noe problem å lære seg Slackware. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Slackware er egentlig en av de distroene som er enklest. Ikke nødvendigvis enklest å lære seg, men enklest oppbygd. Lite av grafiske verktøy for å fikse ting, men det gjør i teorien ting bare enklere! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Du må bare kunne det grunnleggende. Konfigurering av konfiurasjonsfiler i konsoll ved hjelp av man-filer, du må kunne bruke søkemotorer og ha litt forståelse for kompilering. Har du ikke dette, får du dette i løpet av noen dager med intens Slackbruk. Det er vanskelig å svare på hva du trenger å kunne når vi ikke vet hvor mye du kan. Er du kjent med CLI? Klarer du å laste ned og installere X og en WM fra konsoll? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Det ser ut som du har alle forutsetninger for å bruke Slackware. Litt erfaring fra før og masse motivasjon. Du vil ikke angre. Slackware er en fantastisk distribusjon. Alt er rent og generisk i Slackware, og du har kontroll helt ut til fingertuppene. For ikke å snakke om at Slackware er en svært rask distro. En annen fordel er at den kunnskapen du får med Slackware, gjør deg istand til å kunne gå på tyngre systemer, som f.eks. FreeBSD, OpenBSD, Solaris. Bare for å nevne et par. Jeg startet selv med Slackware, og det angrer jeg ikke et sekund på. Endret 13. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hva som trengs for å bruke slackware: engelsk-kunnskaper og evnen til å sette bokstaver sammen til ord og setninger. Å ha litt mellom øra og en god porsjon tolmodighet er sterkt anbefalt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Å ha litt mellom øra og en god porsjon tolmodighet er sterkt anbefalt. Tålmodighet er også lurt å ha. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Slackware 10.2 har kommet ut. Og nå kan man installere en 2.6-kjerne under installasjonen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Slackware 10.2 har kommet ut. Og nå kan man installere en 2.6-kjerne under installasjonen. Noe som ikke er så lurt da man ikke får med modulene. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Slackware 10.2 har kommet ut. Og nå kan man installere en 2.6-kjerne under installasjonen. Noe som ikke er så lurt da man ikke får med modulene. Har sett det i etterkant, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå