B.H.H Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei! Jeg har en Shuttle Sn25P men den mangler pci porter. Jeg er ganske misfornøyd med det innebygde lydkortet. Synes det blir for dårlig til musikk Men siden det ikke er pci port i shuttlen lurer jeg på om det finnes brukbare usb lydkort eller lignende? Det kan vel ta lang tid før det kommer PCIe lykort på markedet Lenke til kommentar
radiated Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det finnes absolutt. Ta en tur innom procom.no. Hvis du skriver hvilke høyttalere/hodetelefoner du har tenkt å bruke samt en makspris, kan jeg gi en anbefaling. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Skal brukes sammen med Koss SB45! Tenkte å bruke max 500kr lurer på om dette er brukbart? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304754&cks=PRL Tror nok dette er et bedre valg. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Tror kansje jeg venter på at det kommer PCIe lydkort jeg Får vel bruke gammel maskina til musikk da! Det er et Abit NF7-S v2.0 med soundstorm innebygd lykort og den er det merkbart bedre lyd i iforhold til det innebygde i shuttlen Lenke til kommentar
radiated Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Det eneste kortet jeg kommer på som støtter flere standarder, er ESI Juli@ men det er PCIx, ikke PCIe som er støttet (er det det samme?). Ta en titt selv på www.procom.no. EDIT: leif. Endret 14. september 2005 av radiated Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Er det virkelig så dårlig lyd på det som er integrerte shuttle SN25P? Jeg har ikke testet det selv noe særlig, annet enn at jeg fant ut at det er ubrukelig til å drive hodetelefoner (det MÅ kobles til en forsterker, i allfall må min shuttle det). Når jeg koblet det til anlegget så ble det ok lyd, selv om jeg som sakt ikke brukte det noe særlig (bruker nå en egen forsterker til hodetelefonene med USB DAC innebygd). Det lydkortet er jo ganske velomtalt på diverse forum (alle inkarnasjoner av VIA Envy24 er vel genertelt godt likt så vidt jeg har forstått.) Endret 14. september 2005 av dravisher Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Er det virkelig så dårlig lyd på det som er integrerte shuttle SN25P? Jeg har ikke testet det selv noe særlig, annet enn at jeg fant ut at det er ubrukelig til å drive hodetelefoner (det MÅ kobles til en forsterker, i allfall må min shuttle det). Når jeg koblet det til anlegget så ble det ok lyd, selv om jeg som sakt ikke brukte det noe særlig (bruker nå en egen forsterker til hodetelefonene med USB DAC innebygd). Det lydkortet er jo ganske velomtalt på diverse forum (alle inkarnasjoner av VIA Envy24 er vel genertelt godt likt så vidt jeg har forstått.) Synes det blir dårlig lyd med headset jeg synes det er mye bedre lyd med soundstorm iallefall Har ikke slikt uttak i forsterkeren min slik at jeg får til å bruke headsettet på den Får se om jeg finner en adapter da Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 B.H.H Jeg opplevde det slik at lydkortet i SN25P ikke klarer å drive hodetelefoner i det hele tatt. Total mangel av bass og generelt spinkel lyd. Når jeg koblet det gjennom anlegget så hørtes det i allfall normalt ut... Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Får skaffe meg en overgang slik at jeg kan bruke forsterkeren og koble inn headsettet på da Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Får skaffe meg en overgang slik at jeg kan bruke forsterkeren og koble inn headsettet på da Ja vil definitivt anbefale å prøve det. Tror kanskje du da slipper å skaffe deg nytt lydkort. Regner med den dårlige lyden du opplever er lignende det jeg beskriver (totalt fraværende bass, rett og slett pinglete lyd). Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Regner med den dårlige lyden du opplever er lignende det jeg beskriver (totalt fraværende bass, rett og slett pinglete lyd). Akkurat samme problem Skal stikke å butikken å kjøpr en adapter i morgen Endret 15. september 2005 av B.H.H Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Gi beskjed om hvordan det går da Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Har skaffet meg en adpter nå Ble en del bedre lyd ja mye fyldigere bass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå