mpitof Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei! Jeg har et lite "problem" her! Jeg har nemlig fått i "oppgave" å finne ut hvilket mobilabbonement søstra mi burde velge! Og det er ikke lett med hennes krav... Hun har fra før av Dj. Nonstop, med binding i 12 mnd. Men denne bindingen går ut 1. oktober, så da har hun tenkt til å finne et nytt et, da Djuice nonstop i lengden ikke lønner seg for henne. Men - hva skal hun velge? Dette er grunnen til at det er så vanskelig: Nr. 1: Det må være Telenor-dekning, ikke NetCom-dekning. Likevel skal det helst ikke være Telenor, da dette er ganske dyrt. Nr. 2: Nummeret MÅ begynne på 9------, og hun vil IKKE overføre nåværende nummer, fordi hun vil ha et nytt et. Nr. 3: Helst ikke noe månedspris. Men minimumspris (som f.eks. Chess Knockout har, på 69,-) kan det godt være. Dette gjør det fort ganske vanskelig, da både Chess, Mobyson, Noextras og alle slike jeg vet om, opererer med 4------ nummer, itillegg til at det er NetCom dekning på to sistnevnte. Men hun vil egentlig helst ha mobilsvarnummeret sitt som nummer (iallefall det nummeret hun får melding av når noen legger igjen beskjed på Mobilsvar), er dette mulig, til en ikke så altfor dyr penge? Og til slutt: Har Tele2 9------nummer uansett? Og har Telenor det? I så fall KUNNE det vært at hun hadde gått for Djuice Allstar, eller ett eller annet fra Tele2... På forhånd takk for alle svar!! Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har du sjekket på www.telepriser.no ? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hei! Jeg har et lite "problem" her! Jeg har nemlig fått i "oppgave" å finne ut hvilket mobilabbonement søstra mi burde velge! Og det er ikke lett med hennes krav... Hun har fra før av Dj. Nonstop, med binding i 12 mnd. Men denne bindingen går ut 1. oktober, så da har hun tenkt til å finne et nytt et, da Djuice nonstop i lengden ikke lønner seg for henne. Men - hva skal hun velge? Dette er grunnen til at det er så vanskelig: Nr. 1: Det må være Telenor-dekning, ikke NetCom-dekning. Likevel skal det helst ikke være Telenor, da dette er ganske dyrt. Nr. 2: Nummeret MÅ begynne på 9------, og hun vil IKKE overføre nåværende nummer, fordi hun vil ha et nytt et. Nr. 3: Helst ikke noe månedspris. Men minimumspris (som f.eks. Chess Knockout har, på 69,-) kan det godt være. Dette gjør det fort ganske vanskelig, da både Chess, Mobyson, Noextras og alle slike jeg vet om, opererer med 4------ nummer, itillegg til at det er NetCom dekning på to sistnevnte. Men hun vil egentlig helst ha mobilsvarnummeret sitt som nummer (iallefall det nummeret hun får melding av når noen legger igjen beskjed på Mobilsvar), er dette mulig, til en ikke så altfor dyr penge? Og til slutt: Har Tele2 9------nummer uansett? Og har Telenor det? I så fall KUNNE det vært at hun hadde gått for Djuice Allstar, eller ett eller annet fra Tele2... På forhånd takk for alle svar!! 1) Valget ditt blir da Tele2, Chess, Djuice (som forøvrig er det samme som Telenor) og PgOne. 2) Velger du Djuice blir det nummer i 417-serien, Tele2 holder seg også til 4XX-serien såvidt jeg vet, Chess blir det 411-serien og PgOne aner jeg ikke. En løsning er å gå til en Telenor-forhandler, tegne abbonement med ønskenummer og da velge at det skal være et 9XX-nummer (koster 500-,) og så portere dette til hvilken leverandør du ønsker. Jeg gjorde slik og endte opp med et meget bra nummer, nemlig 90X0000X. 3) Enten må det bli Tele2 Champion (min. 69-, mnd), Chess Knock-Out (min. 69-, mnd), Djuice AllStar (29-, mnd inkl.50 sms) eller PgOne Idyll (29-, mnd, ingen min. fakturering). Du kan ikke få mobilsvarnummeret ditt som mobilnummer, da dette tilhører en nummerserie resververt for nettopp denne bruken. Hvis du kontakter Telenor så kan det hende det er mulig å "trikse" noe til, men det er heller meget tvilsomt. Tele2 har f.eks. 230000 som mobilsvarnummer for alle sine kunder, mens Djuice vil ha lignende som Telenor (helt eget mobilnummer). Tror du ikke vil klare å tilfredsstille alle kriteriene din søster setter opp, å få 9XX-nummer i dag er ikke like vanlig, men ellers burde det gå fint å finne et gunsitg abbonement til henne. Hvis Netcom var med i beregningen så ville jeg valgt SmartTalk-abbonementet deres med smsMania, da ville hun fått rimelige ringepriser og 2000 sms å sende avgårde hver måned, og døgnåpen kundeservice attpåtil. Talkmore og Mobyson/NoExtras.net er bra hvis du ønsker forhåndsbetalt abbonement! Lykke til i jakten på mobilabbonement, og husk å ta i bruk Telepriser.no aktivt.. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Vanskelig å få tak i numre i 900-serien nå. Kan alternativt kjøpe numre på gullnummer.no, eller qzl. Er man heldig, får man kanskje et nummer hos en TnM-forhandler! Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Hei igjen! Takker for alle svar! Ja, selvfølgelig har jeg sjekket på Telepriser.no... Men søstra mi var i Telekiosken i dag, og spurte hvor mye det kosta med et 9-----nummer (uten binding). 200 sa di. ... Kanskje dette bare var etableringsavgift, og så regna di med at det uansett ble et 9----- nummer? igjen... De er jo ikke akkurat kjent for å ha en voldsomt stor kunnskap om saker og ting i mobilbransjen... Men, uansett: Jeg tror at hun allikevel kommer til å portere nummer (selv om jeg sa det motsatte først), men hun har mest lyst på ett nytt et. Jeg tror også at hun kommer til å velge Djuice allstar eller Chess Knockout. Likevel er jeg åpen for flere forslag! Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hmmm... er det gratis å overføre nummeret sitt fra Djuice nonstop til Djuice allstar? Dette kan kanskje være et alternativ. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hmmm... er det gratis å overføre nummeret sitt fra Djuice nonstop til Djuice allstar? Dette kan kanskje være et alternativ. Det er gratis så lenge bindingstiden på 12 mnd er utløpt. Da kan hun bare ringe 09000 å endre, eller gjøre det selv på mine sider. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Takk! Bindingstiden går ut 1. oktober Lenke til kommentar
Amobil Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Men søstra mi var i Telekiosken i dag, og spurte hvor mye det kosta med et 9-----nummer (uten binding). 200 sa di. ... Kanskje dette bare var etableringsavgift, og så regna di med at det uansett ble et 9----- nummer? igjen... De er jo ikke akkurat kjent for å ha en voldsomt stor kunnskap om saker og ting i mobilbransjen... 200kroner koster en kontantkort startpakke og da får man et 9xx nummer foreksempel. Noen ganger begynner det 4xxx. Men da kan man prøve på nytt i systemet. Trenger ikke mye kunnskap for å skjønne det.... Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 OK... Uansett: Nå har hun for lengst fått et 4xxx-nummer med Djuice Allstar (selv om hun helst ville ha 9xxx så fikk hun et LETT 4xxx-nummer på telenormobil.no ) Så sånn e det... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hva er et "lett" mobilnummer? Telenor tar jeg jo betalt for slike lette numre. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hva er et "lett" mobilnummer? Telenor tar jeg jo betalt for slike lette numre. 5047028[/snapback] Litt OT dette men svarer nå likevel; Et lett mobilnummer er f.ek.s 900 12 900 eller 99 00 99 00 osv.. det er gjerne lett å uttale og ser "bedre" ut på papiret enn eksempelvis 40539610. Kalles ofte gullnummer eller sølvnummer, alt etter hvor mange like sifre eller nuller det er i nummeret, eller hvis det er en svært enkel tallkombinasjon! Jeg betalte 500 kr for ønskenummer hos Telenor (for så å portere det til annen operatør straks) og endte opp med 90X 00 007, som jeg vil si meg fornøyd med! Noe av det festligere ved nummeret mitt er å si 90X 00 double o' seven (Bond, James Bond) Igjen tilbake til topic; Bra det ordnet seg og din søster er fornøyd med Djuice AllStar og sitt 4XX-nummer Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Hun betalte altså ikke mer for nummeret (hvis det er det dere tror), men hun fikk allikevel et GANSKE lett nummer. Men 100% supert var det jo seff ikke. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Ganske happy med mitt jeg: 4666x999 Selv om det ikke er et gullnummer så er det jo ganske enkelt. Hadde 404x0997 før. Hver gang jeg skulle ha bundet opp abbonementet mitt får jeg kommentarer på den Bra det ordnet seg for henne ja.. Endret 26. oktober 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå