DAVIDtp Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har et Lian-Li kabinett hvor harddiskene er plassert helt på bunn i kabinettet. Noen som har forslag til metode for å dempe lyd fra harddiskene uten at det genereres for mye varme? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Gummiknotter ? Oppheng ? sjekk ut http://www.microplex.no Lenke til kommentar
DAVIDtp Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Ja, men det er ikke så mye vibrering som er problemet - mer høyfrikvent lyd...finnes det noen matter jeg kan klistre utenpå boksen til harddiskene? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Du kan prøve å klebe støydempingsmatter rundt boksen til Harddisken, men anbefaler deg faktisk å prøve gummioppheng da dette hjelper på mye av lyden. Husk mattene skal ikke klebes på selve harddisken og det bør være klarering så det fortsatt er luftgjennomstrømmning rundt diskene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Skumgummi er bra for å dempe slik støy, slik Malvado beskriver. Brukte 2 cm plate (Torshov bilrekvisita) som jeg klipte til og lagde en boks rundt drevrammen. Hele dette fikk akkurat plass i 5" brønnen. Vifte er da helt nødvendig, drevrammene i Chieftec kabinettet gjør dette enkelt. Lenke til kommentar
DAVIDtp Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Takk for gode tips! Har en 120 mm vifte i front av kabinettet - rett foran harddiskene. Hvis jeg har åpent foran harddiskene (ved viften) og bak burde det vel gå rimelig greit eller? Lenke til kommentar
Daudwire Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Jeg har det samme problemet med mitt Lian Li v1100 kabinett: to WD Raptor disker som lager en irriterende høyfrekvent bakgrunnstøy. På akkurat det kabinetten festes diskene med et slags clipssystem, men diskene ligger likevel litt løst i festet (bittelitt slingring). Lurte på om jeg skulle prøve squeese inn litt gummi eller noe for å feste diskene bedre, men ser på det som godt mulig at det er diskene i seg selv som er bråkete. Det tredje disken min lager nesten ingen lyd selvom den er like løs som raptordiskene. Du har vel ikke tilfeldigvis en raptor disk David? Tror det blir vanskelig å kle diskene med matter da festesystemet er litt i veien. Siden det er en chassisvifte er ved diskene vil jeg heller nødig blokke for luftstrømmen også. Er det noen der ute med en v1100 case som har noen tips? Litt ned på siden ser du hvordan diskene er festet: http://www.gruntville.com/reviews/cases/li...v1100/page5.php Endret 13. september 2005 av Daudwire Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har et Lian-Li kabinett hvor harddiskene er plassert helt på bunn i kabinettet. Noen som har forslag til metode for å dempe lyd fra harddiskene uten at det genereres for mye varme? Har du ledig plass i noen av 5,25-plassene? For i så fall kan jeg anbefale "HardDiskoppheng med O-ringer", det dempa en ganske høyfrekvent WD for meg! Billig er det også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Høyfrekvent lyd tyder enten på at det er selve harddisken, altså ikke resonnans i forhold til kabinettet -altså må det isoleres... Eller du kan skaffe deg en stillere disk, en Maxtor Diamondback. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Høyfrekvent lyd tyder enten på at det er selve harddisken, altså ikke resonnans i forhold til kabinettet -altså må det isoleres... Eller du kan skaffe deg en stillere disk, en Maxtor Diamondback. Joda, men resonans vil jo forsterke den høyfrekvente lyden også. Og o-ringopphenget(som jeg linker til over), koster 25-30,- pr./disk, plus noen strips, som jo er noe billigere enn nye disker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå