Nauz Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) hei, har et problmen. nemmelig klokka som er "nederst" på oppgave linjene(win xp det er snakk om).. den stiller seg av seg selv feil hele tiden... eks da jeg slo på pc en i dag var klokka 11.44 mens den egentlig er 20.44 så stiller den riktig men så tar det ikke mange dagene før den går feil igjen.. jævlig iriterende... virker foresten som den kun justerer på timene(automatisk) noen som veit hva jeg kan gjøre med dette? har foresten win xp pro sp2 engelsk.. hvis det har noe med saken og gjøre.. Endret 12. september 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 jeg lurer også på dette... har samme problem,pluss at datoen driver å kødder... er i følge min pc 28/9 i dag ... jeg har prøvd å fikse dette i bios,men fikk ikke til Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Dårlig batteri? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 XP har en service som heter "Windows time" som stiller klokka etter en ekstern server. Dersom du har stillt maskinen inn i feil tidssone vil den stille klokka feil. Kjør "timedate.cpl" og velg GMT+1 under timezone. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 XP har en service som heter "Windows time" som stiller klokka etter en ekstern server. Dersom du har stillt maskinen inn i feil tidssone vil den stille klokka feil. Kjør "timedate.cpl" og velg GMT+1 under timezone. takker men mener å huske dette ble gjort under instalering av win jeg.. men syns enda den er litt rar:P den ble pluttselig 6.01 og en dato fram tiden.. får vel bare stille igjen men stockholm ligger da ikke så langt fra oslo:P Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Et alternativ til Window`s egen time er å installere et tredjepartsprogram for dette: 1. Installer (f eks) WebTime fra http://www.gregorybraun.com/WebTime.html 2. Start programmet én gang fra startmenyen din og kikk litt på alternativene. Klikk gjerne på synkroniser så du ser at det funker. 3. Lag en snarvei til WebTime i Dokumenter og Innstillinger/Din bruker/Startmeny/Programmer/Oppstart. 4. Høyreklikk på snarveien, velg Egenskaper, og legg til /auto i "Mål"-feltet. Nå vil WebTime hente korrekt atomtid når du starter maskinen, deretter avslutte seg selv. Den store fordelen med denne fremgangsmåten er at du kan stanse og deaktivere Windows Time-tjenesten i Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester. En liten minnebit spart Lenke til kommentar
Josten Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Har samme problem selv. Den har stilt seg flere ganger bare denne kvelden. Utrolig irriterende, siden det jo er den klokken jeg bruker når jeg sitter på maskinen. Har riktig tidssone, og den stiller seg som regel mellom 10 og 30 minutter fremover hver gang. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Og dere er sikre på at det ikke er noe virus eller lignende som roter til dette? Tidssone-innstillingen skal jo justere hele timer; det er vel ingen tidssoner som ikke går ut i fra 'heltimer'. Endret 14. september 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du må finne ut om feilen skjer hvis Windows står på hele tiden, eller om det bare skjer når du slår PC av og på. Hvis det er det siste så ligger feilen muligens i batteriet. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det er når pcn står på. Har inntrykk av at den går ca 10min for fort hvert 30min. Altså kan jeg stille den, surfe litt på nettet, og neste gang jeg kikker ned der går den for fort igjen. Skjønner ikke helt hvordan det begynte heller. Plutselig bare skjedde det. Har scannet med ad-aware, avg antivirus og microsoft antispyvare, og ikke funnet noe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Er det en bærbar? Husker jeg hadde et slikt problem med en ny Dell, men det forsvant 'av seg selv'. Har sett flere andre som har postet slike problemer, så det er ikke helt uvanlig. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nei, er en stasjonær. Med ganske nyinnlagt os også. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hmm, nå tror jeg det stoppet. Det jeg gjorde var å gå inn i bios og stille klokken et minutt frem. Ikke sikker på om det var grunnen, eller om det stoppet av seg selv da. Men kan kanskje være værdt å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå