unundindur Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hei. Jeg kommer i løpet av et halvt år til å kjøpe meg en ny datamaskin til spillbruk, og en kraftig bærbar er ikke å forakte. Det er i denne sammenheng jeg begynte å tenke på hva jeg skal med en bærbar datamaskin. Det er ikke hyttebruk og lang bateritid som er mine krav, men heller mulighet til å frakte den til kamerater, byn og jobb enkelt. I bunn og grunn vil jeg ikke trenge bateri i det hele tatt, om det vil åpne for lavere pris, eller økt ytelse (bytte bateriplassen med noe annet). Jeg lurer da på om denne typen datamaskiner, uten bateri, men med oppbyggningen til en bærbar finnes? Tyngde etc. er heller ikke veldig vesentlig, så lenge man enkelt kan bære den i en koffert eller sekk. Jeg har funnet en kandidat, nemlig Alienware Area 51 7700, en bærbar datamaskin med "stasjonær prosessor" og relativt stort chassis. Det aller viktigste spørsmålet blir selvfølgelig: Er det noe å tjene på en slik løsning i forhold til en ultraportabel variant? Takker for all input. Rasmus Haugen Sandvik. Endret 12. september 2005 av unundindur Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 HPs zd8000 og zd8100 serie er det man kan kalle halvportabel. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvis kraftig skjermkort er det du er ute etter så kan du jo egentlig bare ta en titt på Dell XPS2 eller i9300. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har han sett på Alienware, sier vel egentlig det mest om hva han ser på MPX har en maskin som er tilsvarende lik den du har sett på. De har samme chassi etter hva jeg har hørt, og de har visst ganske like specs, bortsett fra at Alienware-maskinen kan komme med DDR3-minne på skjermkortet, noe jeg ikke tror maskinen MPX selger kan.. Ellers vil jeg tro de bråker mye og heller anbefale en Dell I XPS gen 2 eller en 9300, eller FS M4438 emd 2x80gb S-ATA, WUXGA skjerm (1920x1200) og GeForce 6800-skjermkort Har selv M3438 og er storfornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå